We duiken achter de schermen met Amstel
Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com
In deze eerste aflevering nemen creatief team Ed Ryder (Engeland) en Joe Craig (Nieuw-Zeeland) en producer Jordan Cross (Canada) ons mee in het maken van hun laatste campagne voor Amstel Rusland. ‘Hold my Beer’ oftewel, ‘hou m’n biertje effe vast.’
180 Kingsday werkt al samen met Amstel Rusland sinds het in 2016 het thema "Serious about Beer and Friendship" lanceerde en het merk in Rusland naar een meer premium niveau tilde. De nieuwe campagne bouwt verder op dit thema.
Waar het idee voor deze film vandaan kwam? Zoals alle goede ideeën is het geworteld in een kern van waarheid. Zowel Ed als Joe hadden weleens de dubieuze eer gehad veel te lang met iemand anders’ biertje te moeten staan. Wetende dat vrijwel elke cafébezoeker weleens zo in verlegenheid is gebracht, raakten we een grappige bier-waarheid. En dus iets dat zich goed leent om te overdrijven.
De campagne kreeg meteen alle betrokkenen mee. Iedereen herkende de situatie en zei volmondig ja. Ook natuurlijk omdat, zoals hier, het product de absolute hoofdrol speelt. Kortom: het leek allemaal wel te makkelijk om waar te zijn. En dat was het dus ook. Een Russische crisis halveerde van de ene op de andere dag het totale budget.
Om deze budgetkwestie op te lossen, is de totale productie in huis gedaan. Rondom een freelance regisseur - Justin Rearden, die wereldwijd doorbrak met zijn Budweiser 'Wassup'-commercial - werd een hoogwaardig productieteam samengesteld, voor maximale kwaliteit en optimale flexibiliteit. Werken met Rearden was een waar genot, omdat hij het verhaal en de personages op een uitzonderlijke en grappige manier tot leven weet te brengen.
Een leuk weetje: de hele film is in omgekeerde volgorde gefilmd. Er is begonnen met het filmen van de hoofdpersoon terwijl hij een ruige baard en lang haar heeft. Vervolgens werd deze Adrien Brody look-a-like met zijn twee Amstel-biertjes in elk shot verder van zijn gezichtshaar ontdaan, tot hij eruitziet zoals in het eerste schot.
In de volgende aflevering van 180 Stories praten we met het team dat een spectaculaire muzikale film heeft gemaakt voor het WK. Stay tuned…
Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid