
Waar Cannes traditioneel het domein is van gearriveerde bureauleiders en industrie-veteranen, vindt RAW dat juist jonge makers er thuis horen. Daarom organiseert het platform ook in 2025 weer een zesdaags educatief programma voor talent tot 30 jaar, met 1 tot 5 jaar werkervaring. Deelnemers krijgen een officiële festivalpas, toegang tot keynotes, award shows, netwerkevents én een intensief RAW-programma met exclusieve sessies.
‘Niet zomaar een tripje naar de zon’
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express Groep‘De Summer Course is nooit bedoeld als -enkel- een gezellig tripje naar de zon,’ zegt Mara Janssen van RAW. ‘We brengen jonge makers naar het hart van creativiteit, waar ze worden ondergedompeld in inspiratie, innovatie en internationale netwerken.’
Die missie sluit nauw aan bij het 'Equity, Representation and Accessibility' (ERA) programma van Cannes Lions. Beide partijen vinden dat de creatieve industrie diverser, inclusiever en toegankelijker moet zijn.
‘Net als in de bureauwereld zijn het ook voor onze stichting financieel uitdagende tijden,’ zegt Janssen. ‘Dankzij het ERA-programma kunnen we de Summer Course voortzetten en opnieuw jong talent naar Cannes brengen. We zijn enorm trots en blij met deze kans.’
Frank Starling, VP Chief DEI Officer bij LIONS, vindt het een goed idee om jong talent bij het festival te betrekken: ‘Bij LIONS geloven we dat creativiteit floreert wanneer álle stemmen gehoord worden. RAW deelt onze inzet voor een meer representatieve creatieve industrie, waarin kansen niet worden beperkt door een gebrek aan toegang.’
Golden Tickets
De editie van 2024 laat zien wat de impact kan zijn. Deelnemers werkten onderweg in de trein al aan een creatieve pitch voor bol — winnaar van de SAN Consistent Award en uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar bij de AMMA’s. Na tien uur brainstormen werden de concepten gepresenteerd op RTL Beach en beoordeeld in het DEPT penthouse. Het leverde niet alleen memorabele presentaties op, maar ook waardevolle connecties.
Een ander succesnummer waren de zogeheten ‘Golden Tickets’, bedoeld voor freelancers en creatieven zonder werkgever. Deze groep viel eerder vaak buiten de boot, maar kreeg in 2024 voor het eerst toegang tot het programma. ‘Het was een schot in de roos,’ aldus Janssen. ‘Daarom zetten we de Golden Tickets ook in 2025 weer in.’
Aanmelden voor 2025
Jonge professionals die op of na 20 juni 1994 zijn geboren, kunnen zich nu aanmelden voor de Summer Course 2025. De volledige reis — inclusief vlucht, verblijf en festivaltoegang — wordt verzorgd door RAW. Aanmelden kan hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee