Overslaan en naar de inhoud gaan

Raw en MediaMarkt transformeren treinrit naar Cannes tot creatieve denktank

Met een pitch in sneltreinvaart benutten Raw en MediaMarkt de reistijd door 25 talenten te laten werken aan een vraagstuk van Mediamarkt.
Raw en Mediamarkt
Raw en Mediamarkt

Op 16 mei lanceerden Raw samen met partners WeFilm, AdGreen, Clear Music en Jonge Honden het initiatief ‘Stay Grounded’. Een oproep aan de creatieve industrie om het jaarlijkse bezoek aan het Cannes Lions festival in juni per trein te brengen, in plaats van met het vliegtuig.

related partner content for mobile comes here

En zo bezoekt ook Raw met haar Summer Course-groep het festival per trein. De groep van 30-minners bestaat uit een brede afvaardiging van de Nederlandse creatieve industrie. Zowel in functies als in type bureaus.

Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft Raw een nieuw initiatief gelanceerd: de pitch in sneltreinvaart. Tobias Vermeiren (bestuurslid bij Raw en strateeg bij Dentsu Creative): ‘Ieder jaar reizen we af naar het Cannes Lions Festival met 25 jonge talenten uit onze industrie. De reis wordt normaal gekenmerkt door wachtrijen, douane-checks en vliegtuigmodus. Echter, het reizen met de trein geeft ons de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. Een unieke pitch waarin we gezamenlijk een briefing voor MediaMarkt gaan kraken’.

Let’s Go mentaliteit

Op Rotterdam Centraal stapt adverteerder MediaMarkt aan boord om de groep te briefen. Daarna heeft de groep tot eindhalte Cannes de tijd om het campagneconcept uit te werken. Onderweg zal MediaMarkt de concepten reviewen en van feedback voorzien.

Daan Langstraat (manager brand & campaign Benelux, MediaMarkt): ‘Toen Raw mij benaderde voor dit unieke idee hoefde ik niet lang na te denken. Ik kijk ernaar uit om de creatieve talenten op onze merkuitdaging te zien werken onderweg naar Cannes’.

Het is voor het eerst dat een creatieve pitch in een trein wordt gehouden. De winnaar van de pitch zal in samenwerking met MediaMarkt en Wunderman Thompson de campagne ontwikkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in