
VodafoneZiggo heeft een pitch uitgeschreven in de zoektocht naar een nieuw reclamebureau. Dat heeft een woordvoerder van het telecombedrijf bevestigd tegenover Adformatie.
VodafoneZiggo werkt sinds 2019 samen met WPP. Vanuit Go One, een speciaal samengesteld team binnen reclameconcern WPP, werd samen met Ogilvy Amsterdam de marketingcommunicatie voor VodafoneZiggo verzorgd. 'Maak vandaag fantastisch' uit 2023 is een van de bekendere campagnes van de hand van WPP voor de telecommer.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandManager Corporate Communicatie
ROC van Amsterdam - FlevolandTeammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandPitch
Zowel VodafoneZiggo als WPP doen geen uitspraak over mogelijke deelname van laatstgenoemde aan de pitch. Diverse bronnen melden dat Publicis Groupe zou meedoen, hoewel dit bureau zelf laat weten 'geen commentaar' te willen geven. Welke andere bureaus er in de race voor het account zijn, is niet bekend. Andere grote bureaus als TBWA en Dentsu Creative vallen af, gezien het feit dat zij voor respectievelijk Odido en KPN werkzaam zijn.
De samenwerking met productiehuis Holyfools blijft bestaan. Ook werkt VodafoneZiggo nog samen met mediabureau Wavemaker, dat net als Ogilvy onderdeel van WPP is.
Mogelijke overname
Wat op de achtergrond zal meespelen, is dat Liberty Global recentelijk interesse heeft getoond om zijn aandeel in VodafoneZiggo over te nemen. Liberty Global (het moederbedrijf van Ziggo) en Vodafone zijn beiden eigenaar van VodafoneZiggo en hebben elk vijftig procent van de aandelen in het bedrijf. Het is nog niet bekend of de deal er daadwerkelijk gaat komen. Telecombedrijf VodafoneZiggo is in 2017 ontstaan uit een fusie tussen Vodafone (mobiele telefonie) en internetaanbieder Ziggo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid