Overslaan en naar de inhoud gaan

VodafoneZiggo schrijft bureaupitch uit

Of de samenwerking met WPP overeind blijft, is niet bekend.
vodafone
VodafoneZiggo-filiaal in Haarlem.
vodafone
VodafoneZiggo-filiaal in Haarlem.

VodafoneZiggo werkt sinds 2019 samen met WPP. Vanuit Go One, een speciaal samengesteld team binnen reclameconcern WPP, werd samen met Ogilvy Amsterdam de marketingcommunicatie voor VodafoneZiggo verzorgd. 'Maak vandaag fantastisch' uit 2023 is een van de bekendere campagnes van de hand van WPP voor de telecommer.

Pitch

Zowel VodafoneZiggo als WPP doen geen uitspraak over mogelijke deelname van laatstgenoemde aan de pitch. Diverse bronnen melden dat Publicis Groupe zou meedoen, hoewel dit bureau zelf laat weten 'geen commentaar' te willen geven. Welke andere bureaus er in de race voor het account zijn, is niet bekend. Andere grote bureaus als TBWA en Dentsu Creative vallen af, gezien het feit dat zij voor respectievelijk Odido en KPN werkzaam zijn. 

De samenwerking met productiehuis Holyfools blijft bestaan. Ook werkt VodafoneZiggo nog samen met mediabureau Wavemaker, dat net als Ogilvy onderdeel van WPP is.

Mogelijke overname

Wat op de achtergrond zal meespelen, is dat Liberty Global recentelijk interesse heeft getoond om zijn aandeel in VodafoneZiggo over te nemen. Liberty Global (het moederbedrijf van Ziggo) en Vodafone zijn beiden eigenaar van VodafoneZiggo en hebben elk vijftig procent van de aandelen in het bedrijf. Het is nog niet bekend of de deal er daadwerkelijk gaat komen. Telecombedrijf VodafoneZiggo is in 2017 ontstaan uit een fusie tussen Vodafone (mobiele telefonie) en internetaanbieder Ziggo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in