Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo komt met campagne Europees voetbal, met kijkavonden voor senioren in voetbalkantines

Sportzender grijpt naar de liefde voor het voetbal met oude Hazes-hit en gezamenlijk kijken.
Samen voetbal kijken als middel tegen eenzaamheid en omdat het simpelweg leuk is
Samen voetbal kijken als middel tegen eenzaamheid en omdat het simpelweg leuk is
Samen voetbal kijken als middel tegen eenzaamheid en omdat het simpelweg leuk is
Samen voetbal kijken als middel tegen eenzaamheid en omdat het simpelweg leuk is

Ziggo Sport, dat de exclusieve uitzendrechten voor het Europees voetbal heeft, komt met een grote campagne onder de noemer 'Beleef samen de liefde voor voetbal’.

related partner content for mobile comes here

De campagne wordt gevoerd via tv, radio, print, digital en buitenreclame en bestaat uit twee delen.

Alleereerst is er een algemeen campagne ‘Voel de liefde voor voetbal’. Deze is gebouwd rond de klassieker ‘Wat is dan liefde’ van André Hazes

De campagne wil de intense emoties rond het voetbal vangen, vertelt Tolga Büyükdoganay, chief creative officer bij Ogilvy, dat voor de campagne tekent. ‘Het resultaat bezorgt je kippenvel, precies zoals we voor ogen hadden.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

PR-campagne samen kijken

Het tweede deel bestaat uit een pr-campagne ‘Support de Supporter’ van de hand van Glasnost.

Centraal hierin staat het inzicht dat 1,8 miljoen senioren een mate van eenzaamheid ervaren. In een survey van het Ouderenfondskwam sport delen én het ondernemen van lokale activiteiten als meest effectieve middel daartegen naar voren.

Ziggo liet dat verder onderzoeken en 63% van de ondervraagden gaf aan dat samen voetbal kijken leuker is, terwijl 50% aangaf er ook echt gelukkiger van te worden. Er is één probleem: van de 65-plussers kijkt de helft voetbal in zijn uppie.

Ziggo houdt daarom de komende maanden speciale UEFA Europees-Voetbal-kijkavonden voor senioren bij lokale voetbalclubs.

De kijkavonden vinden vanaf half september tot en met januari plaats bij naar verwachting meer dan honderd lokale voetbalclubs door het land heen.

Clubs én senioren kunnen zich vanaf vandaag opgeven via www.supportdesupporter.nl . Ze worden aan de hand van postcodegebied gematcht.

Credits:

 

Klant: VodafoneZiggo

Creative agency: Ogilvy

Chief Creative Officer: Tolga Büyükdoganay

Creative Director: Henk Nieuwenhuis

Sr. Art Director: Jurriaan van Bokhoven

Sr. Copywriter: Jesse Ridder

Account Director: Regina Kroon

Business Leader: Claire Knight

Strategy Director: Arthur van de Kamp

 

PR agency: Glasnost

Managing Director: Stijn Zwinkels

Creative: Boudewijn Bosman

Account Director: Odette Bosman

Strateeg: Sophie Benink

Senior PR specialist: Sanne van ‘t Ooster 

Production Company: Monks

Sr. Producer: Jim Bresser

Producer: Raoul Sturme

Director/Photographer: Jef Boes

DOP: David Doom

 

 

                

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in