Overslaan en naar de inhoud gaan

Brenda Smith van AS Watson is de Nederlandse kanshebber in strijd om European Marketer of the Year 2025

De European Marketing Confederation (EMC) heeft de finalisten bekendgemaakt voor de prestigieuze titel European Marketer of the Year 2025.
Een trotse Smith viert de overwinning.
Vorig jaar werd Brenda Smith door Adformatie verkozen als CMO of The Year 2024
Een trotse Smith viert de overwinning.
Vorig jaar werd Brenda Smith door Adformatie verkozen als CMO of The Year 2024

Acht topmarketeers uit heel Europa zijn genomineerd, waaronder Brenda Smith, CMO van AS Watson Group en verantwoordelijk voor Kruidvat en Trekpleister. Smith heeft zich in Nederland al bewezen als toonaangevende marketeer: tijdens CMO Day 2024 werd zij uitgeroepen tot Adformatie CMO of the Year.

related partner content for mobile comes here

Van nationaal kampioen naar Europees podium

Jaarlijks selecteren Europese landen hun nationale marketingkampioen, waarna de EMC in een competitie de allerbeste van Europa aanwijst. De finalisten zijn door hun nationale marketingverenigingen genomineerd en worden nu beoordeeld door een vakjury. De uiteindelijke winnaar wordt op 22 mei gekroond in Dublin tijdens de MII Award Ceremony.

Voor Nederland is Brenda Smith de kandidaat die kans maakt op de prijs. Onder haar leiding hebben de ketenmerken Kruitvat en Trekpleister een transformatie doorgemaakt: van een inkoopgedreven organisatie naar een bedrijf waar marketing strategisch leidend is.

Haar visie heeft niet alleen de merkstrategie van Kruidvat en Trekpleister versterkt, maar ook gezorgd voor groei op de cruciale merkparameters duurzaamheid en inclusiviteit. In 2023 realiseerde het bedrijf een sterke omzetgroei en behaalde het een reputatiescore van 7,5.

De concurrentie uit Europa

Smith neemt het op tegen zeven andere topmarketeers:

Saskia von Moos (Intelligentfood Schweiz AG, Zwitserland) Zsófia Bánhegyi (Szerencsejáték Zrt, Hongarije) Helena Gouveia (IKEA Sweden, Zweden) Günter Thumser (ÖAMTC, Oostenrijk) Ąžuolas Zubkonis (Swedbank, Litouwen) Giuseppe Fiordispina (SEAT Deutschland GmbH, Duitsland) Rafael Fernández de Alarcón (Telefónica S.A., Spanje)

Erkenning voor topmarketeers

De European Marketer of the Year Award wordt ondersteund door twaalf brancheverenigingen in Europa en is een erkenning voor marketeers die op strategisch niveau impact maken. Volgens EMC vertegenwoordigen deze finalisten ‘het beste van marketingprofessionaliteit’ en dienen zij ‘als inspiratiebron voor toekomstige generaties’.

Op 22 mei wordt bekend wie zich de beste marketeer van Europa mag noemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in