Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie volgt Brenda Smith op als Adformatie CMO of the Year?

Adformatie CMO of the Year wordt in samenwerking met Nima ook afgevaardigd naar European Marketeer of the Year.
Brenda Smith
Brenda Smith

Adformatie reikt op CMO Day 2025 op donderdag 15 mei voor de vierde keer op rij de CMO of the Year-award uit. De jury gaat op zoek naar een opvolger voor Brenda Smith (AS Watson). Ook wordt voor de derde keer de Future CMO gekozen. Vorig jaar kreeg Koen Coopmans (Nationale Postcode Loterij) deze award uit handen van zijn voorganger.

related partner content for mobile comes here

Marketeers uit de CMO Community van Sijthoff Media worden actief betrokken bij de voordracht van kandidaten voor de prijzen. Een brede jury van marketeers, onafhankelijke adviseurs en talenten kiest – na drie jury-sessies - de winnaars.

Hoofdredacteur Susanne van Nierop van Adformatie: ‘Marketeers vinden het soms lastig om zelf in de spotlight te staan, omdat succesvolle marketing zoveel aspecten komen kijken. Wij zijn ervan overtuigd dat het een vak is waarbij mensen bij uitstek het verschil maken. Deze tijd, waarin alles mogelijk is, vraagt om missiegedreven leiderschap. Het is belangrijk om daar ieder jaar weer een podium aan te geven.’

Nomineren van kandidaten kan hier.

De winnende CMO wordt dit jaar ook afgevaardigd naar de Europeas Marketer of the Year-verkiezing. Dit wordt georganiseerd door de European Marketing Confederation waar NIMA bij is aangesloten.

De competitie is bedoeld om nationale marketingkampioenen te eren die uitzonderlijke strategische managementvaardigheden hebben getoond, resultaten hebben behaald en duurzame bedrijven hebben opgebouwd, zowel regionaal als wereldwijd.

Rob Overduin, directeur NIMA: ‘Succesvolle marketing gaat over strategie, lef en visie. De European Marketer of the Year eert diegenen die deze elementen samenbrengen en impact creëren.’

In 2024 werd Gráinne Wafer, Global Director voor Bier, Guinness, Baileys en Smirnoff bij Diageo, uitgeroepen tot European Marketer of the Year. Zij werd geprezen om haar leiderschap, bijdrage aan het marketingvak en haar indrukwekkende zakelijke prestaties.

Voor meer informatie over de nominatiecriteria en het selectieproces kunt u terecht op de EMC-website. emc.be.

CMO of the Year

Criteria bij CMO of the Year zijn: Leiderschap & Persoonlijkheid, Bewezen Succes (op basis verschillende elementen in de customer journey), Purpose & Visie en Vernieuwing (van product/dienst, tech, proces en/of organisatie). De jury bestaat dit jaar uit: Johan van der Zanden (CMO Albert Heijn), Brenda Smith (CMO AS Watson), Beate van Dongen Crombags (EY), Edgar Moolenaars (KPMG), Lara Molendijk (New Growth Strategies), Lennart Boorsma, Charelle Akihary (CMO NPO) en Susanne van Nierop.

Future CMO of the Year

De Future CMO of the Year is niet ouder dan 28 jaar, maar weet desondanks indruk te maken in het marketingvak. Door een originele visie, een creatieve aanpak en/of door doorzettingsvermogen waardoor er aantoonbaar resultaat is gerealiseerd. Is er een nieuwe doelgroep aangeboord? Een nieuwe dienst bedacht? Een businesscase neergezet waardoor ze zelfs hogerop in de organisatie nieuwsgierig werden?

CMO Day 2025

De twee awards worden uitgereikt tijdens CMO Day op 15 mei in de Koepel in Haarlem. Het thema is dit jaar: breaking barriers, creating opportunities. CMO's balanceren tussen technologie en creativiteit en moeten kunnen denken voorbij data. Empathisch leiderschap is een voorwaarde. Samen met de CMO Community en een line-up van topsprekers verkennen we nieuwe en gedurfde ideeën om traditionele strategieën te doorbreken. CMO’s en marketing directors kunnen zich via Chiefmarketing.nl aanmelden voor deze dag.

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives, een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in