Overslaan en naar de inhoud gaan

Gall & Gall kiest voor Natwerk

Het eerste wapenfeit is een pr-activatie rond het nieuwe rosé-merk Bisous.
gall
Gall & Gall-filiaal tot de nok gevuld met 'Bisous'.
gall
Gall & Gall-filiaal tot de nok gevuld met 'Bisous'.

Natwerk is aangesteld als het nieuwe reclamebureau van Gall & Gall. Een pitch ging er niet aan vooraf, wel heeft er een aantal 'goede gesprekken' en een 'creatieve werksessie' met enkele bureaus plaatsgevonden. Welke dat zijn, is niet bekend.

Het eerste wapenfeit van de hand van Natwerk was een pr-activatie donderdagochtend rond Bisous, een nieuw rosé-merk in samenwerking met BN'ers Bas Smit en Nicolette van Dam. Met Bisous moet 'het rosé-seizoen' worden afgetrapt en zodoende een 'ode aan de zomer' gebracht worden. Voor de gelegenheid was de Gall & Gall-winkel in de Amsterdamse Cornelis Schuytstraat omgetoverd tot Beachclub Bisous - in aanwezigheid van Smit en Van Dam en tientallen lifestylejournalisten en influencers die de boel vastlegden uiteraard.

Intussen is de slijterijketen in samenwerking met Natwerk aan de slag met de 'strategie, interne communicatie en visuele identiteit', zegt marketingdirecteur Joris Lak. 'Met Pasen gaan in campagnes de eerste contouren live, waar natuurlijk Bisous ook onderdeel van is.'

Frissere uitstraling

Lak moet desgevraagd erkennen dat er nog wel iets te doen valt aan het enigszins stoffige imago van Gall & Gall. Het is een van de redenen dat Smit en Van Dam met Bisous als merkambassadeurs zijn ingevlogen. Lak: 'De wereld is ook wel veranderd de laatste jaren, ook in hoe we alcohol nuttigen. Een frissere uitstraling, met bijvoorbeeld ook ruimte voor 0.0-dranken past daar goed bij.'

Een clichévraag wellicht, maar wat is dan de marketinguitdaging van Gall & Gall? Lak: 'We willen iedereen inspireren om de kleine en grote momenten bewuster te beleven. En om stil te staan bij elk glas, ongeacht wat er in zit. Of het nu een sprankelende drank of een heerlijke alcoholvrije keuze is, het draait om de momenten die je deelt. Dat belichamen Bas Smit en Nicolette van Dam als geen ander en daar gaat ook Natwerk ons bij helpen.'

Gall & Gall werkt nu naast Natwerk samen met Dorst & Lesser (social media), PaperLive (events) en AH studio. De slijterijketen, opgericht in 1884, heeft zo'n 550 winkels in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in