
KPN is opnieuw in de hoofdprijzen gevallen met zijn campagne Stukje Van Mij. Het sleepte in Londen een platina Sabre Award Emea binnen, de hoogste waardering die een pr-campagne bij de awardshow ten deel kan vallen. In de campagne, met een hoofdrol voor zangeres Meau, richt KPN zich tegen online shaming en het doorsturen van intieme beelden.
Bijl PR won een Sabre Award in de categorie Medical Technology voor een campagne voor Dexcom Benelux, producent van sensoren voor mensen met diabetes. Met de 360-gradencampagne ‘24/7 Diabetes’ werd meer begrip voor mensen met diabetes gecreëerd. De afgelopen twee jaar viel het Rotterdamse bureau ook al in de prijzen met respectievelijk campagnes voor Marktplaats en Odido.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftVoor Sabre Awards Emea werden dit jaar in totaal 400 campagnes genomineerd uit 2000 inzendingen.
KPN kwam er als beste merkcampagne voren en haalt daarmee opnieuw een zeer prestigieuze prijs binnen, nadat het al eerder een Grand Prix won tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. Ook sleepte het een Grand Effie binnen bij de Effie Awards Europe. Dat was een Nederlandse campagne de afgelopen 10 jaar niet meer gelukt.
Volgens Paul Holmes, de grote man achter de Sabre Awards, waren er een aantal spectaculaire campagnes te zien in de Sabre-competitie. ‘Maar deze, van KPN, had alles wat we zochten: een belangrijk probleem; een briljant inzicht afgeleid van onderzoek en data; een unieke creatieve aanpak, een nummer dat op zichzelf een gouden plaat werd; een sterke positieve impact op het merk; en impact in de echte wereld, inclusief veranderingen in de Nederlandse wetgeving.’
Aan Stukje van Mij werkten verschillende bureaus mee: Dentsu Creative, Mindshare Netherlands, Wefilm Creative Agency, Amp.Amsterdam/The Sonic Branding Company, Emma Branderhorst, A Bigger Circle & team5pm, en Het PR Bureau.
Vooroordelen diabetes te lijf
Bijl PR won met een Diabates-campagne voor Dexcom. Het inzicht dat aan de basis lag kwam uit een onderzoek waaruit bleek dat het algemene publiek nog maar weinig kennis heeft over diabetes en er de nodige vooroordelen bestaan.

Met de campagne wilde het meer media-aandacht en kennis voor diabetes genereren. De campagne ‘24/7 Diabetes’ bereikte 4 miljoen mensen en de naamsbekendheid van Dexcom onder mensen met diabetes type 1 steeg met 7%. Lees hier een casebeschrijving.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee