Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN-campagne ‘Stukje van mij’ wint een platina Sabre Award

Opnieuw een hoofdprijs voor de campagne tegen online shaming. Ook Bijl PR won een Sabre Award.
Sabre Award voor Stukje van Mij
Sabre Award voor Stukje van Mij

Bijl PR won een Sabre Award in de categorie Medical Technology voor een campagne voor Dexcom Benelux, producent van sensoren voor mensen met diabetes. Met de 360-gradencampagne ‘24/7 Diabetes’ werd meer begrip voor mensen met diabetes gecreëerd. De afgelopen twee jaar viel het Rotterdamse bureau ook al in de prijzen met respectievelijk campagnes voor Marktplaats en Odido.

Voor Sabre Awards Emea werden dit jaar in totaal 400 campagnes genomineerd uit 2000 inzendingen.

KPN kwam er als beste merkcampagne voren en haalt daarmee opnieuw een zeer prestigieuze prijs binnen, nadat het al eerder een Grand Prix won tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. Ook sleepte het een Grand Effie binnen bij de Effie Awards Europe. Dat was een Nederlandse campagne de afgelopen 10 jaar niet meer gelukt.

Volgens Paul Holmes, de grote man achter de Sabre Awards, waren er een aantal spectaculaire campagnes te zien in de Sabre-competitie. ‘Maar deze, van KPN, had alles wat we zochten: een belangrijk probleem; een briljant inzicht afgeleid van onderzoek en data; een unieke creatieve aanpak, een nummer dat op zichzelf een gouden plaat werd; een sterke positieve impact op het merk; en impact in de echte wereld, inclusief veranderingen in de Nederlandse wetgeving.’

Aan Stukje van Mij werkten verschillende bureaus mee: Dentsu Creative, Mindshare Netherlands, Wefilm Creative Agency, Amp.Amsterdam/The Sonic Branding Company, Emma Branderhorst, A Bigger Circle & team5pm, en Het PR Bureau.

Vooroordelen diabetes te lijf

Bijl PR won met een Diabates-campagne voor Dexcom. Het inzicht dat aan de basis lag kwam uit een onderzoek waaruit bleek dat het algemene publiek nog maar weinig kennis heeft over diabetes en er de nodige vooroordelen bestaan.

Beelden uit Bijl-campagne
Beelden uit de Diabetes 24/7-campagne

Met de campagne wilde het meer media-aandacht en kennis voor diabetes genereren. De campagne ‘24/7 Diabetes’ bereikte 4 miljoen mensen en de naamsbekendheid van Dexcom onder mensen met diabetes type 1 steeg met 7%. Lees hier een casebeschrijving.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in