Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijl PR & Proof, Omnicom PR en Weber Shandwick winnen Sabre Award

Prijzen voor campagnes Odido, Philips en Pedigree.
Betrokken mensen van Odido en Bijl PR bij het in ontvangst nemen van de Diamond-Sabre-Award. Derde van rechts staat Paul Holmes, oprichter…
Betrokken mensen van Odido en Bijl PR bij het in ontvangst nemen van de Diamond-Sabre-Award. Derde van rechts staat Paul Holmes, oprichter…
Betrokken mensen van Odido en Bijl PR bij het in ontvangst nemen van de Diamond-Sabre-Award. Derde van rechts staat Paul Holmes, oprichter…
Betrokken mensen van Odido en Bijl PR bij het in ontvangst nemen van de Diamond-Sabre-Award. Derde van rechts staat Paul Holmes, oprichter…

Bij de prestigieuze Sabre Awards Emea is Nederland met drie cases in de prijzen gevallen. Voor deze zogeheten Superior Achievement in Branding Reputation and Engagement buigt zich een internationale vakjury over zo’n tweeduizend inzendingen vanuit Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

related partner content for mobile comes here

Met de rebranding van T-Mobile en Tele2 in Odido wonnen Bijl PR en Proof een award voor ‘Superior Achievement in Brand-Building’. Deze categorie is een speciale erkenning voor pr-campagnes die een cruciale rol hebben gespeeld in merkstrategie, positionering, berichtgeving en de ontwikkeling van een merk.

Met de nieuwe positionering en een productaanbod ging T-Mobile Nederland op 5 september 2023 verder onder de naam Odido. 700 medewerkers en meer dan 100 partners werkten dag in dag uit, in het geheim, aan de herpositionering en rebranding van het bedrijf.

Drie aardige woorden

In de categorie medische technologie ging het goud naar Three Kind Words van Philips in samenwerking met Omnicom PR Group NL. Deze campagne voor medewerkersbetrokkenheidcampagne toont de kracht toont van vriendelijkheid en erkenning in tijden van verandering. Ofwel: hoe drie woorden het verschil kunnen maken in de betrokkenheid van medewerkers.

Pedigree dating apps honden
De vier asielhonden en hun niet-bestaande mensen Afbeelding: Pedigree

In de geografische categorie Benelux ging er een Sabre Award naar Mars Nederland (Pedigree) en het bureau Weber Shandwick Nederland voor de campagne Dogfishing. In deze campagne wilde Pedigree wil meer aandacht creëren voor asielhonden en laat gebruikers van datingapps deze week kennismaken met vier honden uit een Nederlands asiel.

De honden kregen eigen profielen en leken net mensen. De afbeeldingen zijn gecreëerd door kunstmatige intelligentie (AI), volgens Pedigree met nadruk op het innerlijk. Wellicht komt de online dater zo de (asiel)hond van zijn of haar dromen tegen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in