Overslaan en naar de inhoud gaan

Verhalen lezen of onthouden?

Vandaag las ik op www.businessweek.com de artikelen over The Best Global Brands in de wereld. Leuk artikel, lijstjes vinden we allemaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat mij voornamelijk opviel was de manier waarop Business Week het verhaal vertelt aangaande dit lijstje. Ze doen dit al langer, dus wat dat betreft niets nieuws. Echter de manier van aanpak zie ik in Nederland niet terug.

related partner content for mobile comes here

Business Week heeft nauwelijks nog lange teksten en verhalen. Het vertelt of geeft verhalen steeds meer weer in slide shows. Een stuk of 8, noem het powerpoint, slides met beeld om de boodschap per slide kracht bij te zetten of te verduidelijken. Zie hier een .

Ik moet zeggen dat ik die manier van communiceren online wel aardig vind. Beelden zeggen altijd meer dan 1000 woorden. Het is vaak kort en krachtig. En,.... je krijgt meer gevoel bij het onderwerp. Lees: je onthoudt het meer.

Vaak zijn lange teksten op een beeldscherm lastig te lezen. Plus men schijnt veel alleen te scannen, headlines lezen en verder scrollen. Volgens mij zijn deze slide shows een mooie oplossing om aan die behoefte te voldoen.

Het zou mooi zijn als we iets dergelijks ook op Molblog zouden kunnen doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in