Overslaan en naar de inhoud gaan

ING en Philips doen het lekker als merk

Heineken is buiten de top-100 van de meest waardevolle merken ter wereld gevallen. <?xml:namespace prefix = o ns =…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken is buiten de top-100 van de meest waardevolle merken ter wereld gevallen. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar bleef de brouwerij nog net binnenboord, met een notering op nummer 100.

ING en Philips presteren dit jaar beter dan in 2005. Het Nederlands-Britse Shell prijkt ook nog op de lijst. Al is de waarde van het merk vrijwel gelijk gebleven. Shell bezet plaats 89.

 

Dat blijkt volgens het ANP uit de ranglijst van de meest waardevolle merken, die vrijdag is gepubliceerd. De top-100 wordt elk jaar opgesteld door Businessweek en Interbrand.

De top-3 van de ranglijst wordt gevuld door Amerikaanse bedrijven Coca-Cola (1), Microsoft (2) en IBM (3).

 

Philips neemt van de Nederlandse ondernemingen de hoogste positie in, op nummer 48. Volgens de auteurs eindigt Philips dit jaar enkele plaatsen hoger omdat het zich duidelijker profileert als producent van gespecialiseerde verlichting en medische apparatuur.

 

DDB’s campagne 'Sense and Simplicity' heeft bijgedragen aan de hogere waardering van het merk.

Ook ING boekte winst en staat op plaats 85 dankzij zijn 'no-nonsense'-aanpak. Volgens Businessweek/Interbrand zal ING wel een zware taak krijgen aan het vasthouden van deze uitstraling, omdat financiële producten steeds complexer worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in