Overslaan en naar de inhoud gaan

Verantwoord ondernemen en reputatieschade

Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen geven beleggers in hun directieverslag langzaam aan meer informatie over maatschappelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onder de Nederlandse beursfondsen blijkt dat ruim 33% van de bedrijven vorig jaar meer informatie in haar jaarverslag heeft opgenomen over milieu en sociale onderwerpen en 25% van de ondernemingen hieraan meer aandacht besteedt in het directieverslag.

related partner content for mobile comes here

De informatie die de bedrijven over maatschappelijk verantwoord ondernemen geven, is echter vooral beschrijvend.

Slechts 15% heeft ook daadwerkelijk indicatoren opgenomen die informatie geven over de geleverde prestaties.
De toenemende aandacht voor het milieu en sociale onderwerpen is volgens Wim Bartels, partner bij KPMG Sustainability, in lijn met de toenemende aandacht van beleggers voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Uit het onderzoek blijkt dat de bedrijven maatschappelijk verantwoord ondernemen als een belangrijk risico beschouwen.
De helft van de bedrijven beschouwt het expliciet als een risico of als een onderdeel van mogelijke reputatieschade. Vreemd! Als je verantwoord onderneemt heb je toch niets te verbergen of vrezen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in