Verantwoord ondernemen en reputatieschade


Uit onderzoek van KPMG onder de Nederlandse beursfondsen blijkt dat ruim 33% van de bedrijven vorig jaar meer informatie in haar jaarverslag heeft opgenomen over milieu en sociale onderwerpen en 25% van de ondernemingen hieraan meer aandacht besteedt in het directieverslag.
De informatie die de bedrijven over maatschappelijk verantwoord ondernemen geven, is echter vooral beschrijvend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Slechts 15% heeft ook daadwerkelijk indicatoren opgenomen die informatie geven over de geleverde prestaties.
De toenemende aandacht voor het milieu en sociale onderwerpen is volgens Wim Bartels, partner bij KPMG Sustainability, in lijn met de toenemende aandacht van beleggers voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Uit het onderzoek blijkt dat de bedrijven maatschappelijk verantwoord ondernemen als een belangrijk risico beschouwen.
De helft van de bedrijven beschouwt het expliciet als een risico of als een onderdeel van mogelijke reputatieschade. Vreemd! Als je verantwoord onderneemt heb je toch niets te verbergen of vrezen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid