Overslaan en naar de inhoud gaan

Huishoudens met DVR kijken minder TV

Op Mediaweek valt te lezen dat huishoudens in het bezit van een digitale videorecorder minder TV kijken dan huishoudens zonder. Dat lijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op valt te lezen dat huishoudens in het bezit van een digitale videorecorder minder TV kijken dan huishoudens zonder. Dat lijkt in tegenstelling met eerdere die melding maakte van onderzoek waaruit zou blijken dat de DVR leidt tot meer TV kijken.

related partner content for mobile comes here

Lijkt , want laatstgenoemde onderzoeken gaan uit van het gedrag binnen het huishouden. Het onderzoek waar Mediaweek melding van maakt, gaat uit van een vergelijk tussen huishoudens. En daar vinden we ook gelijk de verklaring: het blijkt (geen verassing natuurlijk), dat de DVR's aanmerkelijk meer dan gemiddeld worden aangeschaft door huishoudens met een hoog inkomen en beter opgeleide kostwinners.

Het is dan ook niet opmerkelijk dat het onderzoek een relatief hoog internetgebruik binnen de huishoudens met DVR aantoonde. Kortom: DVR's worden eerder aangeschaft door huishoudens met een relatief laag TV consumptiegedrag, maar binnen dat huishouden wordt meer TV gekeken dan voorheen.

Voor dit huishouden wordt het eenvoudig om reclameblokken te vermijden. Voor Tv-adverteerders betekent dat, dat juist de doelgroep die moeilijker via traditionele Tv-reclame was te bereiken nog moeilijker met de boodschap te confronteren is. Nog meer dan voor andere producten geldt voor producten die zich richten op een hoger welstandige doelgroep dat er serieus nagedacht moet worden over alternatieven voor de 30" commercial.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in