Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G's Tremors aan de kaak gesteld

Buzzmarketing, waaronder Procter & Gamble's Tremors-initiatief, krijgt in de VS kritiek, nu een Amerikaanse consumentenorganisatie de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse nonprofitorganisatie Commercial Alert today geeft in een brief aan de Federal Trade Commission (FTC) aan dat ze onderzocht wil hebben of buzzmarketeers wetten overtreden als het gaat om misleidend adverteren.

related partner content for mobile comes here

In de brief wordt een aantal voorbeelden gegeven van zaken waarbij bedrijven volgens de stichting op grote schaal consumenten misleiden, door buzzmarketeers in te schakelendie bij hun werkzaamheden niet vermelden dat ze ingehuurd zijn door een adverteerder.

Commercial Alert noemt hierbij in het bijzonder Procter & Gamble's Tremor, die zo’n 250.000 tieners voor zich heeft werken als ‘buzzmarketing salesforce’.

‘De Commissie zal deze buzzmarketing door en naar minderjarigen zorgvuldig moeten onderzoeken, omdat kinderen en tieners meer beinvloedbaar zijn en daardoor makkelijker te misleiden’, aldus Commercial Alert.

Andy Sernovitz, CEO van de Amerikaanse Word of Mouth Association, WOMMA, zegt hierover tegen Adage: ‘Word of mouth betekent niet dat mensen betaald worden om te doen alsof ze iets leuk vinden. Heeft deze zogenaamde ‘stealth marketing’ in het verleden plaats gevonden? Jazeker. Mag dit in de toekomst gebeuren? WOMMA vindt uitdrukkelijk van niet.’

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in