Overslaan en naar de inhoud gaan

'JCDecaux wil Clear Channel overnemen'

Het Franse buitenreclamebedrijf JCDecaux wil volgens The Wall Street Journal de Amerikaanse concurrent Clear Channel Outdoor overnemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

JDecaux is de nummer twee van de wereld, Clear Channel Outdoor de nummer 1. Het Franse concern toont zich dus ambitieus met de overnameplannen van de grotere concurrent. CCO heeft een beurswaarde van 8,9miljard dollar, JCDecaux is 5,9 miljard waard.

related partner content for mobile comes here

Jean-François Decaux, een van de twee algemeen directeuren van JCDecaux ontvouwde zijn plannen gisteren in een gesprek met The Wall Street Journal.

Twee weken geleden maakte de CCO-holding bekend dat ze 'diverse strategische alternatieven evalueert om de aandeelhouderswaarde op te drijven'. Volgens The Wall Street Journal zijn twee consortia in de running voor CCO in zijn geheel, waaronder Blackstone en KKR.

Clear Channel heeft nog niet gezegd wat het zal doen met Clear Channel Outdoor. Maar bronnen nemen aan dat de divisie voor buitenreclame geheel of gedeeltelijk in de etalage zal belanden na een overname van de hele groep.

JCDecaux heeft belangstelling. 'Natuurlijk zijn we geïnteresseerd. De twee samenvoegen zou een van de weinige wereldwijd actieve mediabedrijven doen ontstaan met heel wat groeipotentieel', zei Jean-François Decaux tegen The Wall Street Journal.

Bron: De Tijd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in