Online Bijenkorf


De Bijenkorf heeft (weer) een online winkel. Eerder hadden ze al een webshop, maar die werd een aantal jaar geleden gesloten.
Blijkbaar konden ze toch niet achterblijven en hebben ze de online shop onlangs geopend. Vooralsnog bestaat het online assortiment uit damesmode, accessoires, lingerie, badmode en cadeaus. In de loop van het jaar wordt het assortiment uitgebreid met cosmetica, heren- en kindermode, speelgoed, bed- en bad textiel, koken en tafelen en woonaccessoires.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het assortiment is nog niet erg uitgebreid. Daarom staat er op elke pagina:
Niet online gevonden? In onze filialen hebben wij een groter assortiment.
Dat een warenhuis als De Bijenkorf online is gaan verkopen is niet gek. De winkels zelf zitten niet in alle steden van Nederland en het assortiment per filiaal verschilt nogal.
De shop lijkt nog niet af. Belangrijke functionaliteiten ontbreken, zoals een maattabel bij de kleding, uitgebreide zoekfunctie, het geven van suggesties en mogelijkheden om het product vanuit een andere hoek of op een lichaam te bekijken. Functionaliteiten waar andere online warenhuizen/modewinkels (o.a. Wehkamp, Neckermann, net-a-porter) en warenhuizen die ook online verkopen (bijvoorbeeld Harrods, Bloomingdales) wel gebruik van maken.
Ook wordt het Bijenkorf Magazine niet goed doorvertaald binnen de webshop. Er worden wel trends genoemd, maar verdere informatie of duidelijke handreikingen ontbreken, terwijl De Bijenkorf deze in print heel goed weet te communiceren (en te verkopen). Daarnaast zijn er geen speciale online acties, zoals gratis bezorging bij besteding vanaf een bepaald bedrag of kortingscodes voor nieuwsbrieflezers en/of cardhouders.
Op 1 april start de Maffe Marathon. Het lijkt erop dat De Bijenkorf juist voor deze actie de online shop met veel haast live heeft willen krijgen. Te hard willen rennen heeft weinig zin. Er zijn heel veel punten waarop de Bijenkorf de webshop kan verbeteren. Ze hadden dus beter wat meer tijd kunnen nemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid