Overslaan en naar de inhoud gaan

Van God los?

Een atheïstische beweging is onlangs een heuse reclamecampagne gestart. De campagne richt zich op het loslaten van geloof in een God. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nee, niet echt. Langs de A4 bij Schiphol staat een groot billboard met de tekst ‘Er is waarschijnlijk geen god. Durf zelf te denken en geniet van dit leven’. Kortom, de atheïstische beweging weet nog niet zeker of er nou wel of geen god is. Daarnaast suggereren ze dat gelovigen niet zelf denken en niet genieten van het leven. Niet heel erg sympathiek.

related partner content for mobile comes here

Via de laat de vereniging haar standpunten weten en zoekt naar donateurs voor de campagne. Ze zoeken sympathisanten die het stellig eens zijn met onderstaande:

Als U ook vindt, dat de 'religianten' een steeds dominerender rol gaan spelen in de politiek en in de openbare ruimte....
Als U ook vindt, dat er alleen maar openbare scholen horen te zijn....
Als U ook vindt, dat het in Nederland hoog tijd wordt voor een volkomen scheiding van kerk en staat....
Als U ook vindt, dat het prachtig zou zijn, als er een parlementariër zat in de Tweede Kamer, al was het er maar één, die het atheïstisch-seculiere geluid laat horen....

Verder worden diverse bijeenkomsten georganiseerd om mensen bij elkaar te brengen met dezelfde ‘vrije’ gedachten of te overtuigen van deze vrije gedachten. Gratis? Nee, voor 20 euro weet je meer.

Waarom een reclamecampagne als de boodschap is ‘Durf zelf te denken’?

Pakken ze dit goed aan of kunnen ze beter iedereen zelf laten denken en doen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in