Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame maken in de les voor CoffeeCompany

CoffeeCompany wil meer studenten aantrekken en doet dat op een wijze waar niet iedereen blij mee zal zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse hogescholen en universiteiten zijn volgens CoffeeCompany nauwelijks toegankelijk voor marketingacties, maar het interesseert de studenten zelf weinig dat er reclame wordt gemaakt op school, meent het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

CoffeeCompany ontwikkelde daarom met reclamebureau THEY een concept om die studenten te bereiken.

Dat concept gaat nogal ver.

Studenten kunnen slides van CoffeeCompany downloaden via . Deze slide kunnen ze in hun presentatie verwerken die ze moeten houden.
De teksten op de slides zijn bijvoorbeeld: ‘I got free coffee to put this slide in my presentation’
De hele actie is in het Engels.

Of de opleiding daar zo blij mee zal zijn? Sommige docenten hebben klachten ingediend, terwijl een andere docent zelf mee wilde doen met de actie, aldus CoffeeCompany. Dat laatste vind ik opmerkelijk.

In ruil voor deze actie krijgt de student een 'strippenkaart' van CoffeeCompany voor tien koppen koffie. Om de strippenkaart te krijgen moeten studenten als bewijs een foto van zichzelf voor de klas met de slide uploaden op de site.

De actie is verspreid door word-of-mouth via de Barista's van CoffeeCompany.

CoffeeCompany: ‘Het valt natuurlijk niet te controleren of de studenten de foto daadwerkelijk in de klas hebben gemaakt maar dit is niet erg. Als een student de moeite neemt om met zijn vrienden een foto na te maken, betekent dit wel dat ze een half uur met het merk CoffeeCompany bezig zijn. Het feit dat ze hiermee gratis koffie krijgen kunnen ze weer doorvertellen aan hun vrienden. Dit is dus gratis exposure via word-of-mouth. Uiteindelijk komen ze met de strippenkaart gratis koffie halen in een filiaal van CoffeeCompany, waardoor het uiteindelijke doel studenten aan te trekken in de filialen van CoffeeCompany behaald wordt.’

Ik vind het nogal een gewaagde actie van de koffiezaak.
De student oogt niet erg professioneel voor zijn studiegenoten en docenten als hij deze stunt uithaalt. Voor een kop koffie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in