Overslaan en naar de inhoud gaan

Slimme meerwaardecreatie: 3 voorbeelden

Met de recessie in volle gang zoeken marketeers hard naar meerwaarde. Rogier van Kralingen (Innoa) ziet sinds zwarte maandag 6 oktober een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de recessie in volle gang zoeken marketeers hard naar meerwaarde. Rogier van Kralingen () ziet sinds een bombardement aan voorbeelden van slimme meerwaardecreatie.

related partner content for mobile comes here

Van Kralingen spreekt hierover tijdens het , dat Tijdschrift voor Marketing 18 maart aanstaande organiseert.

Hij zal die dag flink wat voorbeelden geven, maar op drie zal hij dieper ingaan: die van Hyundai, Blue Care en Apple’s Garageband. Hieronder een korte beschrijving:

Hyundai geeft de Amerikaanse consument de kans om de net aangekochte auto kosteloos weer terug te verkopen aan Hyundai mocht de klant ineens zijn of haar baan kwijt zijn.

De ‘jobverliesverzekering’ geeft de koper de zekerheid dat hij de wagen kan terugbrengen wanneer hij zijn baan verliest binnen een jaar na de aankoop. Dat kan wanneer het voertuig meteen is betaald, maar ook wanneer de koper er een lening voor is aangegaan. In dat laatste geval betaalt het automerk de wagen gedurende drie maanden af. Als de klant dan nog geen nieuwe baan heeft, kan hij de auto alsnog terugbrengen naar de verkoper.

Overigens: in Nederland zijn dit soort constructies wettelijk (nog) niet mogelijk, zo Hyundai Nederland.

Of , een honderd procent maatschappelijk verantwoorde lease maatschappij die de recessie gebruikt om zowel haar maatschappelijke meerwaarde alsook haar meerwaarde op lease gebied te laten zien. Onderdeel van blue care is de blue care monitor. Een internetapplicatie die continu de besparingsmogelijkheden van leasekosten en klimaat bijhoudt. Op deze manier wil Bluecare samen met de klant bouwen aan een meer duurzaam wagenpark.

Muziekles

Van Kralingen staat ook uitgebreid stil bij een paradox: heel veel voor heel weinig. is bijvoorbeeld een service begonnen –- waarbij mensen voor 4,95 dollar per maand virtueel muziekles krijgen van grote artiesten als Sting en John Fogerty.

De onlinedienst bestaat uit een aantal basislessen (foto’s en interactieve instructiefilmpjes in HD-kwaliteit), waarmee je op een heel eenvoudige manier piano of gitaar leert spelen. Gewoon op je Mac. Na negen lessen kun je al een heel nummer spelen. Heb je de basisbeginselen eenmaal onder de knie, dan kun je samen met een complete band gaan oefenen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in