SP hekelt reclamecampagne Sponsor Bingo Loterij
Volgens de SP lijkt de reclame op een eerdere actie die niet door de beugel kon. Tweede Kamerlid Jan de Wit van de SP zegt dat de loterij hiermee 'een lange neus naar Hirsch Ballin trekt'.
De Wit: 'De minister moet niet met zich laten sollen. Maak duidelijk dat die loterijen moeten stoppen met het stalken van het publiek.' Het Kamerlid heeft de minister schriftelijk opheldering gevraagd over de actie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMiljoenen Nederlanders kregen een brief waarin wordt gesuggereerd dat iedereen een thuisbioscoop krijgt en dat een op de vier 7.500 euro wint. Hirsch Ballin maakte vorig jaar duidelijk dat een soortgelijke campagne van de Sponsor Bingo Loterij niet past in het restrictief kansspelbeleid. Ook had hij de loterij gevraagd met deze vorm van reclame te stoppen.
Volgens De Wit deugt de jongste campagne ook niet door de omvang ervan, de 'opzettelijke onduidelijkheid' in de communicatie en de vele tv-spotjes (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid