Overslaan en naar de inhoud gaan

N=5 en S-W-H in pitch Rabobank Nederland

Rabobank Nederland, sinds 2001 klant bij UbachsWisbrun/JWT, heeft een pitch uitgeschreven. Hieraan doen behalve UbachsWisbrun/JWT ook N=5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens ingewijden is het account goed voor een bureau-inkomen van 3 à 4 miljoen euro. De pitch wordt binnen Rabobank zelf geleid door advertisingmanager Stefan Wink. ‘We kijken vooruit, eind 2009 loopt het contract met Fatima af en we willen kijken hoe we daarmee omgaan. Een nieuwe campagne met haar staat gepland, die gaat gewoon door, met UbachsWisbrun/JWT’, licht Wink toe aan Adformatie.

related partner content for mobile comes here

De meest recente commercial met Fatima, ‘Rust’, is overigens gemaakt door Euro RSCG 4D, het bureau dat begin 2008 het digitale reclameaccount van Rabobank overnam van UbachsWisbrun/JWT.

Wink ontkent dat de pitch al sinds zo’n driekwart jaar wordt voorbereid. Goed ingevoerde bronnen in de bureauwereld wijzen op een verstoorde relatie tussen bureau en klant, en een eigenwijze topman, Bert Heemskerk, die voortdurend zijn zin zou hebben doorgedreven. Nu Heemskerk zijn vertrek heeft aangekondigd, is de weg vrij om een nieuwe communicatiekoers te gaan varen. Ook wordt geconstateerd dat het bureau steeds minder grip had op de klant. Het insturen van een Effiecase voor Rabo vorig jaar, zonder dat het bureau dat wist, wordt daarbij als voorbeeld aangehaald. Letterlijk zegt een ingewijde: ‘Als een klant gaat dicteren wat een bureau moet doen, gaat het uiteindelijk mis.’

Vorige week werd bekend dat ook Vodafone een pitch uitschrijft. Als UbachsWisbrun/JWT dat account kwijt raakt, betekent dat een verlies van bureau-inkomen van eveneens 3 à 4 miljoen euro. De afgelopen maanden liet het bureau al zo’n 30 medewerkers gaan en executive creative directors Bart Kooij en Niko Akkerman zitten thuis. Naar verluidt loopt er ook een pitch van D-Reizen, en afgelopen november verloor het bureau grote klant Randstad, dat overstapte naar Publicis Parijs. Ralph Wisbrun was niet bereikbaar voor commentaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in