N=5 en S-W-H in pitch Rabobank Nederland


Volgens ingewijden is het account goed voor een bureau-inkomen van 3 à 4 miljoen euro. De pitch wordt binnen Rabobank zelf geleid door advertisingmanager Stefan Wink. ‘We kijken vooruit, eind 2009 loopt het contract met Fatima af en we willen kijken hoe we daarmee omgaan. Een nieuwe campagne met haar staat gepland, die gaat gewoon door, met UbachsWisbrun/JWT’, licht Wink toe aan Adformatie.
De meest recente commercial met Fatima, ‘Rust’, is overigens gemaakt door Euro RSCG 4D, het bureau dat begin 2008 het digitale reclameaccount van Rabobank overnam van UbachsWisbrun/JWT.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWink ontkent dat de pitch al sinds zo’n driekwart jaar wordt voorbereid. Goed ingevoerde bronnen in de bureauwereld wijzen op een verstoorde relatie tussen bureau en klant, en een eigenwijze topman, Bert Heemskerk, die voortdurend zijn zin zou hebben doorgedreven. Nu Heemskerk zijn vertrek heeft aangekondigd, is de weg vrij om een nieuwe communicatiekoers te gaan varen. Ook wordt geconstateerd dat het bureau steeds minder grip had op de klant. Het insturen van een Effiecase voor Rabo vorig jaar, zonder dat het bureau dat wist, wordt daarbij als voorbeeld aangehaald. Letterlijk zegt een ingewijde: ‘Als een klant gaat dicteren wat een bureau moet doen, gaat het uiteindelijk mis.’
Vorige week werd bekend dat ook Vodafone een pitch uitschrijft. Als UbachsWisbrun/JWT dat account kwijt raakt, betekent dat een verlies van bureau-inkomen van eveneens 3 à 4 miljoen euro. De afgelopen maanden liet het bureau al zo’n 30 medewerkers gaan en executive creative directors Bart Kooij en Niko Akkerman zitten thuis. Naar verluidt loopt er ook een pitch van D-Reizen, en afgelopen november verloor het bureau grote klant Randstad, dat overstapte naar Publicis Parijs. Ralph Wisbrun was niet bereikbaar voor commentaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid