Unilever laat langetermijndoelstelling los
Het concern vindt het niet gepast de doelstelling om de brutowinstmarge te verbeteren tot 15 procent te handhaven. Ook voor het komend jaar gaf het concern vanochtend geen concrete verwachting Omdat niemand kan voorspellen hoe lang en hoe erg de recessie zal zijn, geeft Unilever geen concrete verwachting voor komend jaar, zei Jim Lawrence, financieel topman van het concern in een toelichting.
De nieuwe topman, Paul Polman, zei in de persverklaring 'alle vertrouwen te hebben in de kracht van de onderneming'. Op de lange termijn verwacht de topman, die sinds begin dit jaar de scepter zwaait bij Unilever, dat de onderneming zijn concurrerende niveaus van groei en margeverbeteringen zal laten zien.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaUnilever, bekend van merken als Knorr, Unox en Dove, verkocht voor 10,15 miljard euro aan producten in het vierde kwartaal, 3 procent hoger dan een jaar eerder. De jaaromzet bedroeg 40,52 miljard euro. De nettowinst bedroeg 5,29 miljard euro, een stijging van 28 procent ten opzichte van een jaar eerder. Maar deze winst werd flink gestuwd door de verkoop van bedrijfsonderdelen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid