Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever laat langetermijndoelstelling los

Voedingsmiddelenconcern Unilever heeft door de economische onzekerheid zijn doelstelling voor 2010 laten varen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern vindt het niet gepast de doelstelling om de brutowinstmarge te verbeteren tot 15 procent te handhaven. Ook voor het komend jaar gaf het concern vanochtend geen concrete verwachting Omdat niemand kan voorspellen hoe lang en hoe erg de recessie zal zijn, geeft Unilever geen concrete verwachting voor komend jaar, zei Jim Lawrence, financieel topman van het concern in een toelichting.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe topman, Paul Polman, zei in de persverklaring 'alle vertrouwen te hebben in de kracht van de onderneming'. Op de lange termijn verwacht de topman, die sinds begin dit jaar de scepter zwaait bij Unilever, dat de onderneming zijn concurrerende niveaus van groei en margeverbeteringen zal laten zien.

Unilever, bekend van merken als Knorr, Unox en Dove, verkocht voor 10,15 miljard euro aan producten in het vierde kwartaal, 3 procent hoger dan een jaar eerder. De jaaromzet bedroeg 40,52 miljard euro. De nettowinst bedroeg 5,29 miljard euro, een stijging van 28 procent ten opzichte van een jaar eerder. Maar deze winst werd flink gestuwd door de verkoop van bedrijfsonderdelen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in