Hoe behoud ik mijn klant en verleid ik de switchende consument?


Als een consument switcht, is prijs veruit de belangrijkste switchfactor. Logisch, prijs is in de dienstverlening voor de klant het voorspelbaarst en het concreetst. Dit betekent dat lage prijs een effectief middel is om klanten te verleiden die zich oriënteren op een switch.
Echter, wie consumenten alleen verleidt met een lage prijs, krijgt voornamelijk de prijsgerichte, shoppende consument als klant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVertrouwen
Prijs is veel minder van belang om klanten te behouden. Het vertrouwen in de aanbieder, de betrouwbaarheid van de dienstverlening en de geboden kwaliteit en service die de consument heeft ervaren, zijn de belangrijkste redenen voor een klant om juist niet over te stappen.
In het februarinummer van Tijdschrift voor Markting leest u hoe u kunt groeien door beide soorten klanten aan u te binden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid