Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe behoud ik mijn klant en verleid ik de switchende consument?

Wil je als dienstverlener in deze tijden van recessie nog groeien (of de krimp beperken), zul je bestaande klanten moeten behouden en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als een consument switcht, is prijs veruit de belangrijkste switchfactor. Logisch, prijs is in de dienstverlening voor de klant het voorspelbaarst en het concreetst. Dit betekent dat lage prijs een effectief middel is om klanten te verleiden die zich oriënteren op een switch.

related partner content for mobile comes here

Echter, wie consumenten alleen verleidt met een lage prijs, krijgt voornamelijk de prijsgerichte, shoppende consument als klant.

Vertrouwen

Prijs is veel minder van belang om klanten te behouden. Het vertrouwen in de aanbieder, de betrouwbaarheid van de dienstverlening en de geboden kwaliteit en service die de consument heeft ervaren, zijn de belangrijkste redenen voor een klant om juist niet over te stappen.

In het februarinummer van Tijdschrift voor Markting leest u hoe u kunt groeien door beide soorten klanten aan u te binden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in