Overslaan en naar de inhoud gaan

Defensie mikt op thuisfront bij wervingscampagne

Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) mikt met zijn nieuwste wervingscampagne op onder meer op de ouders van potentieel personeel. Uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe waren de campagnes waarmee Defensie vecht tegen het personeelstekort gericht op jongeren zelf. De campagne die De Vries woensdag in Den Haag presenteerde, is juist gericht op de omgeving van jongeren, die ook invloed heeft op de keuze. Behalve ouders zijn dat ook decanen, vrienden en vriendinnen. Dus wordt geadverteerd in bladen als Libelle, De Telegraaf, Panorama, Vriendin, maar ook onderwijsbladen. Het is de bedoeling dat de campagne drie jaar gaat duren.

related partner content for mobile comes here

Met de leus ;Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie&;">'Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie', wil Defensie laten zien dat de krijgsmacht meer dan alleen gevechtsbanen biedt. De Vries: “We willen de zichtbaarheid van Defensie als werkgever vergroten en waar nodig het beeld dat bij de doelgroepen leeft, bij stellen of aan vullen. Daarbij richten we ons op de sociale omgeving van de wervingsdoelgroep. Zij blijken vaak van doorslaggevende betekenis te zijn al het gaat om een keuze voor een baan bij Defensie. Het is dus onze taak duidelijk naar voren te brengen waar we als werkgever voor staan. Dat is onze verantwoordelijkheid.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in