Defensie mikt op thuisfront bij wervingscampagne


Tot nu toe waren de campagnes waarmee Defensie vecht tegen het personeelstekort gericht op jongeren zelf. De campagne die De Vries woensdag in Den Haag presenteerde, is juist gericht op de omgeving van jongeren, die ook invloed heeft op de keuze. Behalve ouders zijn dat ook decanen, vrienden en vriendinnen. Dus wordt geadverteerd in bladen als Libelle, De Telegraaf, Panorama, Vriendin, maar ook onderwijsbladen. Het is de bedoeling dat de campagne drie jaar gaat duren.
Met de leus #039;Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie'">'Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie', wil Defensie laten zien dat de krijgsmacht meer dan alleen gevechtsbanen biedt. De Vries: “We willen de zichtbaarheid van Defensie als werkgever vergroten en waar nodig het beeld dat bij de doelgroepen leeft, bij stellen of aan vullen. Daarbij richten we ons op de sociale omgeving van de wervingsdoelgroep. Zij blijken vaak van doorslaggevende betekenis te zijn al het gaat om een keuze voor een baan bij Defensie. Het is dus onze taak duidelijk naar voren te brengen waar we als werkgever voor staan. Dat is onze verantwoordelijkheid.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid