Overslaan en naar de inhoud gaan

'Televisie is goed voor awareness'

Voor sommige commerciële boodschappen blijkt de televisie nog steeds het effectiefste medium.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo zegt de Amerikaanse Advertising Research Foundation (ARF). Men kwam tot deze conclusie na de analyse van 388 marketingcases van zeven marktonderzoekbureaus (IRI, ARS, PM Group, Dratfield, Marketing Evolution enMillward Brown/Dynamic Logic).

related partner content for mobile comes here

Niet alleen blijft televisie effectief als het gaat om het creëren van awareness, maar het medium stijgt ook in effectiviteit in termen van sales.

Marketeers moeten alleen meer vertrouwen hebben in het feit dat er meerdere manieren zijn om de boodschap over te brengen, aldus Joel Rubinson van ARF: 'Televisiecommercials maken de beslissing om te kopen makkelijker. En dat is waardevol als je ziet dat de levens van consumenten steeds complexer worden. Mensen kiezen er daarnaast soms voor om te relaxen voor de televisie en - zich over te geven - aan commercials. En dat is een extensie van de merkervaring.’

Bron: Mediabuyerplanner

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in