'Televisie is goed voor awareness'
Zo zegt de Amerikaanse Advertising Research Foundation (ARF). Men kwam tot deze conclusie na de analyse van 388 marketingcases van zeven marktonderzoekbureaus (IRI, ARS, PM Group, Dratfield, Marketing Evolution enMillward Brown/Dynamic Logic).
Niet alleen blijft televisie effectief als het gaat om het creëren van awareness, maar het medium stijgt ook in effectiviteit in termen van sales.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMarketeers moeten alleen meer vertrouwen hebben in het feit dat er meerdere manieren zijn om de boodschap over te brengen, aldus Joel Rubinson van ARF: 'Televisiecommercials maken de beslissing om te kopen makkelijker. En dat is waardevol als je ziet dat de levens van consumenten steeds complexer worden. Mensen kiezen er daarnaast soms voor om te relaxen voor de televisie en - zich over te geven - aan commercials. En dat is een extensie van de merkervaring.’
Bron: Mediabuyerplanner
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid