Overslaan en naar de inhoud gaan

BNR vraagt om reclamevrije publieke omroep

Hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio Paul van Gessel heeft de Tweede Kamer in een brandbrief gevraagd om een reclamevrije publieke omroep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De aanvoerder van BNR - onderdeel van de FD Mediagroep - vraagt de Kamerleden om 'een eind te maken aan de marktverstoring die door de publieke omroep wordt veroorzaakt'. Van Gessel vindt dat de publieke omroep van twee walletjes eet door geld te krijgen van de overheid en adverteerders. 'Volgens ons moet je kiezen: of belastinggeld ontvangen, of advertentiegeld binnenhalen.'

related partner content for mobile comes here

BNR Nieuwsradio is sinds vorige week begonnen met het werven van tientjesleden om de financiële crisis het hoofd te kunnen bieden. FD Mediagroep maakte diezelfde week bekend dat het dit jaar 49 banen schrapt en de middagprogrammering van BNR aanpast.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in