Overslaan en naar de inhoud gaan

'Co-creation hoort in marketingplannen 2009 thuis'

Co-creation en adverteren in social networks zijn 'top', RSS advertenties 'flop'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek gisteravond uit de Vea Evolve sessie 'Top of Flop'. Tijdens deze jaarlijkse sessie kijkt de Vea terug op een jaar van (r)evolutie in de interactieve tak van de branche. Welke interactieve ontwikkelingen uit 2008 mogen niet ontbreken in de strategie van marketeers en reclamemakers in 2009? Wim Andrea (Clockwork) en Sander Dullaart (Favela Fabric), Antoinette Hoes (LeyLines) en Suzanne Fluitman (Sparkx), Victor Knaap (MediaMonks) en Dagan Cohen (DRAFTFCB) gingen met elkaar in debat.

related partner content for mobile comes here

Daarna bepaalde het aanwezige publiek of het om een Top of een Flop ging. Co-creation is volgens 84 procent top, volgens 16 procent flop. Andrea daarover: 'Co-creation is in essentie top, alleen zul je issues houden op het gebied van beloningen en rechten. De uitvoering tot dusver in de commerciele wereld is een heuze flop.'

Banners zijn top (81 tegen 19 pct), volgens het publiek en volgens Victor Knaap, directeur van Mediamonks. 'Boodschappen zullen mensen toch moeten bereiken. De banner is daarin een goed middel, zeker als je kunt targeten.' Ook was hij positief over affiliate marketing. 'Je koopt gewoon leads of liefst zelfs verkopen.'

Advertising in Social Networks is top volgens 78 procent, Behavioral Targeting zelfs volgens 89 procent. Ook Word of Mouth wordt als positief ervaren: 59 pct zei gisteravond 'top'. Minder succesvol zijn RSS advertenties. Hier blijkt de definitie een probleem. Is het een advertentie vanuit een posting of is het iets relevants. Er wordt gestemd over het inkopen van ruimte tussen content-feeds. Top volgens slechts 32 pct van de aanwezigen. Ook Location Based Advertising is een flop, zei 57 procent. Voor de Poken (HellomynameisE) is de tijd nog niet rijp, oordeelde 78 pct van het publiek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in