'Co-creation hoort in marketingplannen 2009 thuis'
Dat bleek gisteravond uit de Vea Evolve sessie 'Top of Flop'. Tijdens deze jaarlijkse sessie kijkt de Vea terug op een jaar van (r)evolutie in de interactieve tak van de branche. Welke interactieve ontwikkelingen uit 2008 mogen niet ontbreken in de strategie van marketeers en reclamemakers in 2009? Wim Andrea (Clockwork) en Sander Dullaart (Favela Fabric), Antoinette Hoes (LeyLines) en Suzanne Fluitman (Sparkx), Victor Knaap (MediaMonks) en Dagan Cohen (DRAFTFCB) gingen met elkaar in debat.
Daarna bepaalde het aanwezige publiek of het om een Top of een Flop ging. Co-creation is volgens 84 procent top, volgens 16 procent flop. Andrea daarover: 'Co-creation is in essentie top, alleen zul je issues houden op het gebied van beloningen en rechten. De uitvoering tot dusver in de commerciele wereld is een heuze flop.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBanners zijn top (81 tegen 19 pct), volgens het publiek en volgens Victor Knaap, directeur van Mediamonks. 'Boodschappen zullen mensen toch moeten bereiken. De banner is daarin een goed middel, zeker als je kunt targeten.' Ook was hij positief over affiliate marketing. 'Je koopt gewoon leads of liefst zelfs verkopen.'
Advertising in Social Networks is top volgens 78 procent, Behavioral Targeting zelfs volgens 89 procent. Ook Word of Mouth wordt als positief ervaren: 59 pct zei gisteravond 'top'. Minder succesvol zijn RSS advertenties. Hier blijkt de definitie een probleem. Is het een advertentie vanuit een posting of is het iets relevants. Er wordt gestemd over het inkopen van ruimte tussen content-feeds. Top volgens slechts 32 pct van de aanwezigen. Ook Location Based Advertising is een flop, zei 57 procent. Voor de Poken (HellomynameisE) is de tijd nog niet rijp, oordeelde 78 pct van het publiek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid