Machtsvertoon van modemerken
Luxe modemerken starten eigen winkels op internet. Neem Hugo Boss, dat besloot om zijn hele collectie online te gaan verkopen. De Boss-webwinkel wordt stapsgewijs uitgebouwd, met een jaarlijks budget dat in de zes cijfers loopt.
De productpresentatie is online minstens zo fancy als in real life. De virtuele merkenwereld omvat ook video’s over de collectie, achtergrondinfo over het design, het productieproces en het merk en zelfs uitleg aan klanten over waarom Boss-kleding duur is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisStrenesse, Gucci, Louis Vuitton en Prada volgen. Motieven genoeg: omzetgroei (in de offline handel is de rek eruit), nieuwe klantengroepen, marges in eigen zak steken, direct contact met de klant.
Online stress
De online merkwinkels bezorgen intussen menigeen in de toch al sterk competitieve modehandel slapeloze nachten. Merkwinkels kunnen de handel onder druk zetten via beperking van beeld- en videomateriaal, waarvan online shops voor hun productpresentatie afhankelijk zijn.
Online shops kunnen dan wel dreigen om merken uit hun assortiment te halen, maar dat brengt alleen gewicht in de schaal als ze zich op grote schaal verenigen. Bovendien klikt de virtuele klant dan gewoon door naar de merkwinkel. En dat merkwinkels een hit worden, is voor iedereen een feit.
Bron: Werben & Verkaufen. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice Marketing International
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid