Overslaan en naar de inhoud gaan

Machtsvertoon van modemerken

Online merkwinkels laten de modemarkt schudden op zijn grondvesten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Luxe modemerken starten eigen winkels op internet. Neem Hugo Boss, dat besloot om zijn hele collectie online te gaan verkopen. De Boss-webwinkel wordt stapsgewijs uitgebouwd, met een jaarlijks budget dat in de zes cijfers loopt.

related partner content for mobile comes here

De productpresentatie is online minstens zo fancy als in real life. De virtuele merkenwereld omvat ook video’s over de collectie, achtergrondinfo over het design, het productieproces en het merk en zelfs uitleg aan klanten over waarom Boss-kleding duur is.

Strenesse, Gucci, Louis Vuitton en Prada volgen. Motieven genoeg: omzetgroei (in de offline handel is de rek eruit), nieuwe klantengroepen, marges in eigen zak steken, direct contact met de klant.

Online stress

De online merkwinkels bezorgen intussen menigeen in de toch al sterk competitieve modehandel slapeloze nachten. Merkwinkels kunnen de handel onder druk zetten via beperking van beeld- en videomateriaal, waarvan online shops voor hun productpresentatie afhankelijk zijn.

Online shops kunnen dan wel dreigen om merken uit hun assortiment te halen, maar dat brengt alleen gewicht in de schaal als ze zich op grote schaal verenigen. Bovendien klikt de virtuele klant dan gewoon door naar de merkwinkel. En dat merkwinkels een hit worden, is voor iedereen een feit.

Bron: Werben & Verkaufen. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in