Mobiel mag best ludiek


Er zijn heel wat jubelverhalen over mobiele marketing geschreven. Wie herinnert zich niet de hooggespannen verwachtingen rondom WAP? Bar veel is daar niet van uitgekomen. Er is ook weinig reden voor overdreven optimisme over de mogelijkheden van mobiele marketing. De jeugd mag dan massaal met z´n mobieltje spelen, andere doelgroepen zijn heel wat terughoudender. Om die weerstand te overwinnen, is zorgvuldigheid en creativiteit geboden. Zo hield tuinspecialist Gardena een succesvolle zomerse actie, waarbij op een enorm billboard een echte tuinslang was aangebracht. Wie een SMS-je stuurde met het codewoord op het billboard, werd beloond met een frisse straal water uit het billboard. Reebok bood deelnemers aan een marathon de mogelijkheid een chip in hun schoen te vlechten. Als ze dan het startnummer SMS-ten, kregen ze via hun mobiel hun persoonlijke tussentijden door. Twee originele acties, waar geen enkele klant zich aan kan storen. Of het moet zijn dat hij net in de straal met Gardena-water stond.
Bron: Direct Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid