Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel mag best ludiek

Mobiele marketing heeft een gouden toekomst, zeggen de experts. Zolang het maar niet opdringerig gebeurt. Een ludieke actie kan nooit kwaad.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn heel wat jubelverhalen over mobiele marketing geschreven. Wie herinnert zich niet de hooggespannen verwachtingen rondom WAP? Bar veel is daar niet van uitgekomen. Er is ook weinig reden voor overdreven optimisme over de mogelijkheden van mobiele marketing. De jeugd mag dan massaal met z´n mobieltje spelen, andere doelgroepen zijn heel wat terughoudender. Om die weerstand te overwinnen, is zorgvuldigheid en creativiteit geboden. Zo hield tuinspecialist Gardena een succesvolle zomerse actie, waarbij op een enorm billboard een echte tuinslang was aangebracht. Wie een SMS-je stuurde met het codewoord op het billboard, werd beloond met een frisse straal water uit het billboard. Reebok bood deelnemers aan een marathon de mogelijkheid een chip in hun schoen te vlechten. Als ze dan het startnummer SMS-ten, kregen ze via hun mobiel hun persoonlijke tussentijden door. Twee originele acties, waar geen enkele klant zich aan kan storen. Of het moet zijn dat hij net in de straal met Gardena-water stond.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in