Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruzie tussen AH en Peijnenburg voorbij

Albert Heijn en Peijnenburg hebben via een paginagrote advertentie laten weten dat alles weer koek en ei is tussen de twee bedrijven.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Woordvoerder Marco de Leeuw van Peijnenburg zegt tegen het Algemeen Dagblad dat de 600-grams ontbijtkoek maar bijzaak is. ‘Het gaat erom dat we weer contact met elkaar hebben. De strijdbijl is begraven.' Begin dit jaar laaide de strijd tussen het Zaanse supermarktbedrijf en de koekfabrikant op. Albert Heijn wilde de 600-grams koek verkopen onder de kostprijs. Peijnenburg vreesde imagoschade, besloot de ontbijtkoek niet meer te leveren en kreeg gelijk van de rechter.Via de ludieke krantenadvertentie willen de twee nu aan de consument laten weten dat alles weer goed is. Maar over de 600-grams koek wordt met geen woord gerept.

related partner content for mobile comes here

Volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte is de advertentie meer in het voordeel van Albert Heijn. ‘Peijnenburg wil uiteraard wel in de schappen blijven. Die omzet kunnen ze gewoonweg niet missen.' Hij vindt dat de consument vergeten is. ‘Daar hebben ze gewoon maling aan. De super heeft nooit aan hun klanten gevraagd wat die er van vonden dat de Peijnenburg-koek uit de schappen verdween.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in