Ruzie tussen AH en Peijnenburg voorbij


Woordvoerder Marco de Leeuw van Peijnenburg zegt tegen het Algemeen Dagblad dat de 600-grams ontbijtkoek maar bijzaak is. ‘Het gaat erom dat we weer contact met elkaar hebben. De strijdbijl is begraven.' Begin dit jaar laaide de strijd tussen het Zaanse supermarktbedrijf en de koekfabrikant op. Albert Heijn wilde de 600-grams koek verkopen onder de kostprijs. Peijnenburg vreesde imagoschade, besloot de ontbijtkoek niet meer te leveren en kreeg gelijk van de rechter.Via de ludieke krantenadvertentie willen de twee nu aan de consument laten weten dat alles weer goed is. Maar over de 600-grams koek wordt met geen woord gerept.
Volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte is de advertentie meer in het voordeel van Albert Heijn. ‘Peijnenburg wil uiteraard wel in de schappen blijven. Die omzet kunnen ze gewoonweg niet missen.' Hij vindt dat de consument vergeten is. ‘Daar hebben ze gewoon maling aan. De super heeft nooit aan hun klanten gevraagd wat die er van vonden dat de Peijnenburg-koek uit de schappen verdween.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid