Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant kiest pas in supermarkt

De Nederlandse consument anno 2005 laat zich meer en meer leiden door aanbiedingen en boodschappenlijstjes en steeds minder door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het ‘derde grote shopper gedrag onderzoek in Nederlandse supermarkten’ van Popai Benelux, het expertisecentrum voor instore marketing & communicatie.

related partner content for mobile comes here

De klant in de supermarkt maakt in 70 procent van de gevallen pas in de winkel haar koopbeslissing maakt. Dat percentage lag in 1998 en 2001 op respectievelijk 80 en 79 procent. Wel heeft de oriëntatie wel meer thuis plaats dan voorheen.
Cees Bosma, voorzitter van Popai Benelux, spreekt van een aanbiedingenterreur die het gevolg is van de prijzenoorlog. ‘Maar er zijn ook andere onderliggende factoren die een rol spelen. Het winkelaanbod is niet duidelijk voor de klant. Het speelgoed koop je bij Kruidvat, de mobiele telefoon bij Blokker en de pannenset bij Albert Heijn’, aldus Bosma. De consument is niet grilliger dan vroeger. In deze tijd van digitale boodschappen vindt zij haar producten niet meer op verwachte plekken en wordt gedwongen te kopen waar ze in haar hart niet wil kopen.

Bosma roept winkelorganisatie en merkfabrikant op de strijdbijl snel te begraven. ‘Zoek weer de samenwerking. Bouw aan merken, zowel het A-merk als het winkelmerk.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in