Klant kiest pas in supermarkt
Dit blijkt uit het ‘derde grote shopper gedrag onderzoek in Nederlandse supermarkten’ van Popai Benelux, het expertisecentrum voor instore marketing & communicatie.
De klant in de supermarkt maakt in 70 procent van de gevallen pas in de winkel haar koopbeslissing maakt. Dat percentage lag in 1998 en 2001 op respectievelijk 80 en 79 procent. Wel heeft de oriëntatie wel meer thuis plaats dan voorheen.
Cees Bosma, voorzitter van Popai Benelux, spreekt van een aanbiedingenterreur die het gevolg is van de prijzenoorlog. ‘Maar er zijn ook andere onderliggende factoren die een rol spelen. Het winkelaanbod is niet duidelijk voor de klant. Het speelgoed koop je bij Kruidvat, de mobiele telefoon bij Blokker en de pannenset bij Albert Heijn’, aldus Bosma. De consument is niet grilliger dan vroeger. In deze tijd van digitale boodschappen vindt zij haar producten niet meer op verwachte plekken en wordt gedwongen te kopen waar ze in haar hart niet wil kopen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBosma roept winkelorganisatie en merkfabrikant op de strijdbijl snel te begraven. ‘Zoek weer de samenwerking. Bouw aan merken, zowel het A-merk als het winkelmerk.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid