Overslaan en naar de inhoud gaan

MerkWaardig

Al enige jaren loopt er een discussie over het feit dat Merkdenken en Marketing wetenschappelijke waardes moeten krijgen. Deskundigen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing moet berekenbaar zijn volgens de harde cijferaars. Maar er is iets bijzonders gaande, de wereld van de harde cijfers is op haar gat gegaan. De hardefeitenbestuurders vallen hard door hun eigen feitenmand.

related partner content for mobile comes here

De financiële wereld waar ik het voornamelijk over heb staat daarin niet alleen, kijk naar de uitzenders, verzekeringen, handelsmaatschappijen en befaamde Merken zoals Shell. Al die roepers van de waarheden zijn behoorlijk uitgegleden. Daar helpt geen goede Merk of Marketingstrategie aan. Niet met harde en niet met zachte waarden. Misschien is het Merkvak toch een tak van sport die met rechtlijnig denken regelmatig niets van doen heeft.

Dat Merk en Marketingdenken op de schop moet is onontkoombaar maar de mannen en vrouwen van de harde feiten en cijfers zouden misschien eens moeten erkennen dat creativiteit en visie een plek in de bestuurskamers moet krijgen. En dan bedoelen we natuurlijk niet de creativiteit van een paar handige cijferaars die dan toch nog schipbreuk lijden.

De wereld zit raar in mekaar, Professor in ruste, Giep Franzen heeft zo ongeveer zijn hele werkzame leven gestreden voor de harde waardes in het marketing-comunicatievak en een stelletje harde bankjongens brengen het allemaal om zeep. MerkWaardig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in