MerkWaardig


Marketing moet berekenbaar zijn volgens de harde cijferaars. Maar er is iets bijzonders gaande, de wereld van de harde cijfers is op haar gat gegaan. De hardefeitenbestuurders vallen hard door hun eigen feitenmand.
De financiële wereld waar ik het voornamelijk over heb staat daarin niet alleen, kijk naar de uitzenders, verzekeringen, handelsmaatschappijen en befaamde Merken zoals Shell. Al die roepers van de waarheden zijn behoorlijk uitgegleden. Daar helpt geen goede Merk of Marketingstrategie aan. Niet met harde en niet met zachte waarden. Misschien is het Merkvak toch een tak van sport die met rechtlijnig denken regelmatig niets van doen heeft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat Merk en Marketingdenken op de schop moet is onontkoombaar maar de mannen en vrouwen van de harde feiten en cijfers zouden misschien eens moeten erkennen dat creativiteit en visie een plek in de bestuurskamers moet krijgen. En dan bedoelen we natuurlijk niet de creativiteit van een paar handige cijferaars die dan toch nog schipbreuk lijden.
De wereld zit raar in mekaar, Professor in ruste, Giep Franzen heeft zo ongeveer zijn hele werkzame leven gestreden voor de harde waardes in het marketing-comunicatievak en een stelletje harde bankjongens brengen het allemaal om zeep. MerkWaardig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid