Imago T-Mobile lijdt onder 'twitteroorlog' Youp
Het negatieve sentiment rond de telecomprovider nam in week 42 toe met liefst 20 procentpunt naar 64 procent negatieve uitingen, ten opzichte van 44 procent negatieve uitingen over de rest van 2010. Dat blijkt uit een analyse van Buzzcapture, een onderzoeksbureau dat discussies in de sociale media monitort en analyseert.
Op 20 oktober 2010 twitterde Youp van ’t Hek over zijn slechte ervaringen met de klantenservice van T-Mobile. Eén van de grootste klachten van Youp van ’t Hek betrof de slechte bereikbaarheid van de telefonische klachtenservice en het 'Sovjetsysteem' van T-Mobile. Met meer dan 43.000 volgers op Twitter verspreidt dit bericht zich razendsnel. De tweets van Youp van ’t Hek worden eveneens veelvuldig geretweet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe cabaretier zelf zegt T-Mobile niet te willen slopen, maar alleen wakker te willen schudden. Maar online wordt al gesproken van een potentiële nieuwe Buckler-affaire.
Buzzcapture heeft de buzzvolumes en het sentiment ten opzichte van T-Mobile gemeten en vergeleken met de gegevens uit voorgaande weken. Hieruit blijkt dat er in week 42 meer negatieve uitingen gevonden worden over T-Mobile dan in de voorgaande weken in 2010.
Het meest gebruikte communicatiekanaal voor uitingen over T-Mobile is Twitter: 90 procent van de uitingen over het telecombedrijf wordt op Twitter gevonden. De twitterberichten van Youp van ’t Hek hebben een zichtbare piek veroorzaakt in het buzzvolume over T-Mobile. In de laatste zeven dagen (15 oktober 2010 – 21 oktober 2010) worden 2.391 uitingen gevonden over T-Mobile. Een groot deel van die uitingen zijn op 20 oktober 2010 gedaan: 864. Dit betekent een stijging van meer dan 300 pct ten opzichte van het gemiddelde aantal uitingen per dag. In bijna alle gevallen (821 uitingen) wordt Youp van ’t Hek genoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid