Donorweek van start met online wervingsactie op Nu.nl
De wervingsactie is onderdeel van de campagne 'Nederland zegt Ja'. Deze campagne heeft tot doel het aantal registraties in het Donorregister te vergroten en is gebaseerd op de grote benefiet tv-programma's waarin bekende Nederlanders in een telefoonpanel geld inzamelen voor een goed doel. Ditmaal worden mensen gevraagd om zich te registreren.
Via allerlei communicatiemiddelen als Hyves, Facebook, Twitter, radio-oproepen en telefoon probeert het panel van onder anderen Anita Witzier, Kluun, Jochem Uytdehaage, Pia Dijkstra en Giel Beelen, om orgaan- en weefseldonoren te werven. De bezoekers van NU.nl, iedere dag gemiddeld 1,3 miljoen, kunnen de Bekende Nederlanders live volgen. Ook wordt er de actuele stand van het aantal aanmeldingen bijgehouden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet is volgens de organisatie voor het eerst dat mensen binnen een digitaal nieuwsmedium vast kunnen leggen of ze wel of geen donor willen worden. In Nederland zijn er al bijna 5,5 miljoen mensen geregistreerd. Een groot aantal mensen heeft sinds de invoering van het Donorregister echter nog niet zijn of haar keuze vastgelegd. Door het registratieformulier binnen andere sites aan te bieden, zoals NU.nl en later in de Donorweek op YouTube.com, wordt de drempel verlaagd.
Op zaterdag 23 oktober breidt de actie zich uit naar YouTube.com. Die dag zal de homepage overgenomen worden voor deze Nederlandse campagne. Tijdens de overname richt Willie Wartaal zich tot elke Nederlander op YouTube om duidelijk te maken hoe eenvoudig het is om iemands leven te redden. Als je op zijn verzoek ingaat, kom je op een speciaal videokanaal waar je je meteen kunt registreren.
Tijdens de Donorweek trekt er ook een voorlichtingskaravaan het land in, de zogenaamde donorroadshow. Op woensdag worden alle Hyvers die in hun profiel hebben aangegeven dat ze wel of geen donor zijn, bedankt via een bericht op de homepage van de netwerk-site. Ook wordt elke Hyver opgeroepen een ander te vragen om ook donor te worden. De donorweek wordt ondersteund door een landelijke radio-, tv- en online campagne.
De campagne 'Nederland zegt Ja' is een gezamenlijk initiatief van het ministerie van VWS en diverse gezondheidsfondsen en de Nederlandse Transplantatie Stichting en Stichting Transplantatie Nu!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid