Tweede ronde rampencampagne over noodpakket
Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) lanceerde vorig najaar voor het eerst de zogeheten Denk Vooruit-campagne. Daarbij adviseerde ze huishoudens om een noodpakket in huis te halen met bijvoorbeeld een opwindbare radio, zakmes en EHBO-doos.
Uit evaluatieonderzoek blijkt dat de vorig jaar gehouden campagne succesvol is geweest, zo meldt het ministerie. Driekwart (75%) van de Nederlanders weet door de campagne dat de overheid adviseert een noodpakket in huis te halen. Evenzoveel mensen (74%) vinden het belangrijk dat de overheid informatie geeft over het voorbereiden op noodsituaties; 68% vindt het ook voor zichzelf een belangrijk onderwerp.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaNederlanders staan volgens het evaluatieonderzoek ‘redelijk positief’ tegenover het noodpakket: de meerderheid (56%) vindt het handig om een noodpakket in huis te hebben. Vier van de tien (42%) mensen geeft aan interesse te hebben in een compleet noodpakket als dit in de winkel te koop is. Als voornaamste reden om geen compleet noodpakket aan te willen schaffen, geeft men aan dat ‘men al veel ervan in huis heeft’.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken kondigde donderdag aan de campagne dit najaar te herhalen. De boodschap in onder meer tv-spotjes, op de radio en internet blijft ongewijzigd: 'Zorg dat je een noodpakket in huis hebt'. Wel is besloten om in de campagne van dit jaar meer aandacht te besteden aan het feit dat mensen al veel spullen in huis hebben en dat het verstandig is die op één plek te bewaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid