Overslaan en naar de inhoud gaan

Afscheid van Ingrid

Afgelopen zaterdag heeft de communicatiewereld afscheid genomen van Ingrid Cremer Eindhoven. Het was een erg droef, maar mooi afscheid.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen zaterdag heeft de communicatiewereld afscheid genomen van Ingrid Cremer Eindhoven. Het was een erg droef, maar mooi afscheid. Ingrid was, als chef de bureau, gedurende twintig jaar de spil van achtereenvolgens NGPR, BvC en Logeion. Vorig jaar werd ze ziek. Ongeneeslijk ziek, naar al snel bleek. Tijdens de dienst in de Haagse Houtrustkerk waren foto's te zien van Ingrid tijdens haar laatste jaar. Aangrijpende beelden waren het, van een vrouw met een ongebroken geest, maar een lichaam dat steeds minder kon.

Ingrid Cremer Eindhoven was een flamboyante persoonlijkheid. Outspoken, uitdagend, sexy. Een warme persoonlijkheid ook. Tenminste - als je het predikaat 'oké' van haar had verkregen. Ze gaf kleur aan het - zeker in de beginjaren - nogal stijve en truttige pr-wereldje. Anders dan de voorzitters en leden van de beroepsvereniging was zij geen passant, maar een constante factor. Het is dan ook niet overdreven om te stellen dat zij de afgelopen twee decennia een centrale rol speelde in de groei en professionalisering van NGPR, BvC en Logeion en van het vak als zodanig.
Ik kende Ingrid goed. We hadden een zeer vertrouwelijke band. Zakelijke of inhoudelijke verschillen van mening tussen Communicatie en de beroepsvereniging stonden die relatie nooit in de weg.
‘Iedereen was een beetje verliefd op Ingrid’, zei een van 'haar' eerste voorzitters Hugo Dittmar tijdens de dienst afgelopen zaterdag.
Ik kan dat alleen maar beamen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in