Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Twitter is niet voor tieners’

Een ‘onderzoek’ van een 15-jarige blijkt genoeg te zijn om Britse mediawereld op zijn kop te zetten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een rapport van de 15-jarige Matthew Robson uit Londen, in het kader van zijn schoolstage bij onderzoeksbureau Morgan Stanley, concludeert onder meer dat tieners niet twitteren, dat traditionele media – waaronder ook televisie – terrein verliezen onder jongeren ten gunste van nieuwe media en dat online adverteren geen zin heeft, als je tieners wilt bereiken. Dat nieuws haalde gisteren zelfs de voorpagina van de .

related partner content for mobile comes here

De ophef is opvallend omdat het een rapport betreft van een vijftienjarige, die ‘slechts’ de mediagewoonten van zijn vrienden heeft beschreven. Maar Morgan Stanley vond het rapport belangrijk genoeg om het te publiceren. Het rapport trok tot zes keer zoveel aandacht dan normaal.

Dat tieners niet twitteren blijkt opzien te baren. Robson rapporteert dat de meeste tieners zich wel hebben aangemeld voor Twitter, maar het account wordt verder niet gebruikt, vooral omdat dat kostbaar provider-tegoed kost. De tweets worden door vrienden toch niet gelezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in