Meeste marketeers zien budget omlaag gaan
Het meest bezuinigd wordt op de traditionele kanalen. Van alle CMO’s die moeten bezuinigen, heeft 61 procent budget weggehaald van televisie, radio, print/tijdschriften.
52 procent bezuinigt op direct mailings. 11 procent op e-mailmarketing.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis7 procent bezuinigt ook op social media, toch is 47 procent van de CMO’s van plan meer uit gaan te geven aan social media.
Forrester voorspelt in zijn Amerikaanse Interactive Marketing Forecast 2009-2014 dat interactieve marke-tinguitgaven in 2014 zo’n 55 miljard euro zullen bedragen. Dat is 21 procent van het totale marketingbud-get.
De budgetverschuivingen komen ten goede aan de onderdelen searchmarketing, display advertising, emailmarketing, social media en mobile marketing.
Kannibalisatie van traditionele media zal ook gewoon doorgaan volgens Forrester, waardoor de totale advertentiebudgetten steeds minder zullen worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid