Overslaan en naar de inhoud gaan

Hi-media neemt Adlink Media over

Hi-media neemt Adlink Media van Adlink Internet Media AG over.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

neemt Adlink Media van Adlink Internet Media AG over.

related partner content for mobile comes here

Hiermee zou Hi-media Europees marktleider worden op het gebied van online reclamenetwerken.

Stéphane Cordier, ceo van Adlink Internet Media AG: ‘Door de vereniging van onze activiteit als reclameregie met die van Hi-media én door onze nieuwe positie als grootaandeelhouder van de nieuwe gecombineerde entiteit, dragen we bij aan de consolidatie van de markt.’

Adlink Media exploiteert de online advertising van 4.000 websites en bereikt per maand 94 miljoen unieke bezoekers. Adlink Media heeft vestigingen in verschillende landen, waaronder Groot Brittannië, Duitsland, Nederland, België, Spanje en Italië. Het bedrijf zet jaarlijks 14,2 miljoen euro om en telt 192 medewerkers.

Het nieuwe, gecombineerde netwerk zal 120 miljoen unieke bezoekers gaan bereiken. De omvang in Duitsland wordt verdubbeld en de activiteiten in Nederland, Italië en het Verenigd Koninkrijk worden uitgebreid. Het nieuwe bedrijf zal daarnaast 5 miljoen euro aan kostenbesparingen opleveren.

Allopass
Ook moet het nieuwe netwerk in Spanje en België, waar de publishingafdeling van de Hi-mediagroep een groot bereik heeft (dankzij Fotolog), een betere monetisatie van alle sites mogelijk maken. Hi-media ontwikkelde namelijk Allopass, een platform voor microbetaling. Dat platform wordt nu verder uitgerold in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, en biedt vooral voor website-uitgevers nieuwe bronnen van inkomsten, naast online advertising.

Cyril Zimmermann, oprichter en ceo van Hi-media: ‘We zijn al een aantal jaar bezig met de ontwikkeling van een model, waarbij we krachtige synergieën tot stand willen brengen tussen het reclamenetwerk en Allopass, ons platform voor microbetaling. Dankzij de overname zal een versnelde ontplooiing van Allopass in Europa kunnen plaatsvinden.’

Adlink Media is gewaardeerd op 29,4 miljoen euro en wordt overgedragen aan Hi-media, zonder liquide middelen en schulden.De overdracht bestaat uit een uitgave van 3.940.000 aandelen in het kader van de inbreng van een deel van de aandelen van Adlink Media, een overhandiging van 795.000 bestaande aandelen van de Hi-media groep en een uitgestelde betaling in de vorm van een verkoperskrediet van 12,2 miljoen euro.

Norbert Lang, vice-voorzitter van de raad van toezicht van Adlink Internet Media en financieel directeur van United Internet, wordt lid van de Raad van Bestuur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in