Overslaan en naar de inhoud gaan

Xsaga promoot Maasvlakte 2

Xsaga lanceert vanmiddag de campagne 'Woorden in de branding' ter promotie van de Maasvlakte 2 en het bijbehorende bezoekerscentrum…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne bestaat uit een poëzie- en een fotografieproject waarin wordt samengewerkt met fotograaf Joost van den Broek (Volkskrant). Tien, voornamelijk Rotterdamse, dichters schreven een gedicht over het nieuw te winnen land, de branding, de zee en de wind. Voor FutureLand, uitkijkend over de zee, zijn tien poëziepalen geplaats met daarop de naam van de dichter en een speciaal telefoonnummer. Nieuwsgierige bezoekers kunnen het nummer bellen en een bijbehorende code intoetsen van de dichter van hun keuze. Zij horen vervolgens deze dichter via de gsm zijn gedicht voordragen terwijl ze uitkijken over de zee. De bezoekers van de tentoonstelling bevinden zich daarmee ‘live’ in het gedicht.

related partner content for mobile comes here

De tien (gelegenheids)dichters die meewerken zijn: Jules Deelder, Rien Vroegindeweij, Hans Wap, Maria Barnas, Koos Postema, Carrie, Daniël Dee, Peter Swanborn, Ester Naomi Perquin en Wilfried de Jong. De Jong presenteert ook de opening, waarbij de aanwezige dichters hun gedicht ook voordragen en het bijbehorende bijzondere ‘boekje’ wordt gepresenteerd. De opening markeert een volgende stap in de ontwikkeling van de Maasvlakte 2 en FutureLand.

Eerder stelde Xsaga een dichtenbundel samen voor de Albert Cuyp in Amsterdam en voor het Vondelpark. In het Vondelpark werd ook gewerkt met poëziepalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in