
De campagne bestaat uit een poëzie- en een fotografieproject waarin wordt samengewerkt met fotograaf Joost van den Broek (Volkskrant). Tien, voornamelijk Rotterdamse, dichters schreven een gedicht over het nieuw te winnen land, de branding, de zee en de wind. Voor FutureLand, uitkijkend over de zee, zijn tien poëziepalen geplaats met daarop de naam van de dichter en een speciaal telefoonnummer. Nieuwsgierige bezoekers kunnen het nummer bellen en een bijbehorende code intoetsen van de dichter van hun keuze. Zij horen vervolgens deze dichter via de gsm zijn gedicht voordragen terwijl ze uitkijken over de zee. De bezoekers van de tentoonstelling bevinden zich daarmee ‘live’ in het gedicht.
De tien (gelegenheids)dichters die meewerken zijn: Jules Deelder, Rien Vroegindeweij, Hans Wap, Maria Barnas, Koos Postema, Carrie, Daniël Dee, Peter Swanborn, Ester Naomi Perquin en Wilfried de Jong. De Jong presenteert ook de opening, waarbij de aanwezige dichters hun gedicht ook voordragen en het bijbehorende bijzondere ‘boekje’ wordt gepresenteerd. De opening markeert een volgende stap in de ontwikkeling van de Maasvlakte 2 en FutureLand.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensEerder stelde Xsaga een dichtenbundel samen voor de Albert Cuyp in Amsterdam en voor het Vondelpark. In het Vondelpark werd ook gewerkt met poëziepalen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee