Overslaan en naar de inhoud gaan

Foute ideeën over klantbehoeften

Hoe komt het toch dat klantgedreven innovatie zo vaak spaak loopt? Doordat bedrijven klantbehoeften verkeerd formuleren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel bedrijven verwarren klantbehoeften -dieper liggende problemen waarvoor klanten een oplossing zoeken- met oplossingen voor die klantbehoeften. Vijf hardnekkige misverstanden over klantbehoeften hangen daarmee samen.

related partner content for mobile comes here

Slim: formuleer bedrijfsbreed ondubbelzinnige statements over klantbehoeften. Die zijn er in twee soorten: statements over werk dat in de optiek van klanten moet worden gedaan (job statements) en over gewenste uitkomsten (outcome statements). Houd je statements volledig (!) vrij van referenties naar oplossingen voor die behoeften. Dan heb je een krachtige bron voor innovatie.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in