Foute ideeën over klantbehoeften
Hoe komt het toch dat klantgedreven innovatie zo vaak spaak loopt? Doordat bedrijven klantbehoeften verkeerd formuleren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Veel bedrijven verwarren klantbehoeften -dieper liggende problemen waarvoor klanten een oplossing zoeken- met oplossingen voor die klantbehoeften. Vijf hardnekkige misverstanden over klantbehoeften hangen daarmee samen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Slim: formuleer bedrijfsbreed ondubbelzinnige statements over klantbehoeften. Die zijn er in twee soorten: statements over werk dat in de optiek van klanten moet worden gedaan (job statements) en over gewenste uitkomsten (outcome statements). Houd je statements volledig (!) vrij van referenties naar oplossingen voor die behoeften. Dan heb je een krachtige bron voor innovatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid