PricewaterhouseCoopers wordt PwC
PricewaterhouseCoopers wil zich sterker en moderner presenteren, dus vernieuwde het accountancykantoor de huisstijl. En dat betekent ook een nieuw logo.
Het logo is vereenvoudigd en bestaat nu alleen uit de initialen "PwC" in kleine letters. De volledige naam PricewaterhouseCoopers is hiermee vervangen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSinds de fusie in 1998 worden in de praktijk de initialen "PwC" en de volledige naam PricewaterhouseCoopers zowel binnen als buiten PwC door elkaar heen gebruikt. Door nu voor één consistent gebruik van de naam te kiezen, wordt de herkenbaarheid van PwC wereldwijd versterkt, aldus PricewaterhouseCoopers.
'PricewaterhouseCoopers' blijft overigens nog steeds de volledige juridische naam van de wereldwijde organisatie en wordt bijvoorbeeld gebruikt bij het tekenen van accountantsverklaringen.
Het nieuwe logo is ontwikkeld in overleg met de klanten, partners en medewerkers van PwC, en is volgens de bedenkers makkelijker in gebruik en beter geschikt voor digitaal en online gebruik.
Robert Swaak, voorzitter van PwC in Nederland, ziet nog meer toegevoegde waarde: 'De kern van ons nieuwe merk vormt ons streven naar het creëren van waarde voor onze klanten, onze medewerkers en de samenleving. Gesteund door ons nieuwe merk gaan we nog meer nadruk leggen op het bouwen aan relaties en het creëren van waarde. Daarmee is de aanpassing van ons merk voor ons ook meer dan alleen het even veranderen van de naam.'
De nieuwe visuele identiteit gaat 'live' op maandag 20 september, als PwC haar websites wereldwijd omzet naar de nieuwe huisstijl.
In Nederland presenteert PwC - als sponsor van Oranje- tijdens de EK-wedstrijd Nederland – Zweden de nieuwe naam. Daarna is de taak aan radiocommercials en online- en dagbladadvertenties.
Het nieuwe logo:
Het oude:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid