Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com: digitaal lezen neemt vlucht

Een jaar na de introductie van digitale boeken, verkocht internetwinkel bol.com al honderdduizenden e-books en tienduizenden apparaten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is vijf tot tien keer zoveel als de website bij de introductie verwachtte, zegt directeur Daniël Ropers van . 'De Nederlandse markt voor digitaal lezen groeit veel harder dan bijvoorbeeld die in Amerika', meent Ropers. Volgens hem gaat het bij ruim 5 procent van het totale aantal verkochte boeken om een digitale versie. In de VS, waar digitaal lezen al jaren gemeengoed is, ligt die verkoop op 8,5 procent. Hoeveel e-readers en e-books er bij bol.com precies over de toonbank gaan, wil de webwinkel niet zeggen.

related partner content for mobile comes here

Niet alle boeken worden digitaal aangeboden. 'Het aanbod is sinds de introductie wel verdubbeld. Momenteel zijn er vierduizend Nederlandstalige en meer dan honderdduizend Engelstalige boeken beschikbaar.' Bol.com verwacht dat de Nederlandse digitale markt nog meer zal groeien als het aanbod digitale titels toeneemt.

Een jaar na de introductie is Ropers van mening dat de digitale markt verbeterd en veranderd moet worden. 'Zo willen wij de onzekerheid bij auteurs en uitgevers weghalen die bang zijn om in het illegale circuit te belanden.' Ook denkt de internetwinkel aan het belang van zijn klanten. 'Wij willen een groter gebruiksgemak en betere prijs van de e-reader. Bovendien hopen wij op meerdere, digitale boeken.'

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in