Overslaan en naar de inhoud gaan

Plan lanceert campagne tegen meisjesabortussen

Plan heeft een campagne gelanceerd waarin aandacht wordt gevraagd voor het grote aantal meisjesabortussen in India. De campagne werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne wil Plan geld inzamelen voor het ‘Let Girls Be Born’ project, waarmee Plan in India meisjes de kans geeft geboren te worden. Indiase ouders geven massaal de voorkeur aan een zoon boven een dochter. Jaarlijks worden er om die reden 500.000 vrouwelijke foetussen geaborteerd, nadat uit een echo is gebleken dat de moeder in verwachting is van een meisje.

related partner content for mobile comes here

In de commercial is een echo van een baby te zien die hardop hoopt een jongen te zijn. Een ander onderdeel van de campagne speelt zich af op social media. De Indiase vrouw Devkumari wordt tijdens de laatste weken van haar zwangerschap. Via Facebook en plannederland.nl doet Plan verslag van haar situatie. Online worden mensen opgeroepen om te doneren en om te raden of Devkumari een jongen of een meisje zal krijgen. Volgens Martijn Uijlenhoed van Plan weet Devkumari daadwerkelijk niet of zij een jongen of meisje krijgt. 'We hebben haar gevonden via onze collega's van Plan India. Mede dankzij hun werk maakt het haar niet uit of ze nu nog een meisje krijgt of niet.’

Eén van de donateurs die het raadt wordt uitgenodigd om Devkumari na haar bevalling tijdens een ontwikkelingsreis op te zoeken in India en een aantal projecten van Plan te bezoeken. Mensen mogen hun lot eventueel ook weggeven aan iemand die zijn of haar motivatie op de Facebook-pagina van Plan heeft geplaatst. Van het bezoek zal uiteindelijk ook verslag worden gedaan om het publiek getuige te laten zijn van de situatie in India en wat Plan eraan doet om deze te verbeteren.

Credits:
Opdrachtgever: Plan Nederland: Robert de Groot, Chief marketing officer, Martijn Uijlenhoed, Manager fundraising
Bureau: Grey Amsterdam:
Strategie: Paul Sijtsma
Creatie: Ecco Vos, Richard Hol, Sindy de Vries, Marika Zijp
Online: Peter Hoekstra, Thomas Magermans, Minke Ouwehand
Account: Nikki Nederveen Pieterse, Patrick Joore, Gwenda van Hoegee
Productie TVC: Xandra Vellinga, Dennis Keyner (Rebranded)
Productie online: Hans Maltha, Jop Bröcker (Yes2web)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in