Plan lanceert campagne tegen meisjesabortussen
Met de campagne wil Plan geld inzamelen voor het ‘Let Girls Be Born’ project, waarmee Plan in India meisjes de kans geeft geboren te worden. Indiase ouders geven massaal de voorkeur aan een zoon boven een dochter. Jaarlijks worden er om die reden 500.000 vrouwelijke foetussen geaborteerd, nadat uit een echo is gebleken dat de moeder in verwachting is van een meisje.
In de commercial is een echo van een baby te zien die hardop hoopt een jongen te zijn. Een ander onderdeel van de campagne speelt zich af op social media. De Indiase vrouw Devkumari wordt tijdens de laatste weken van haar zwangerschap. Via Facebook en plannederland.nl doet Plan verslag van haar situatie. Online worden mensen opgeroepen om te doneren en om te raden of Devkumari een jongen of een meisje zal krijgen. Volgens Martijn Uijlenhoed van Plan weet Devkumari daadwerkelijk niet of zij een jongen of meisje krijgt. 'We hebben haar gevonden via onze collega's van Plan India. Mede dankzij hun werk maakt het haar niet uit of ze nu nog een meisje krijgt of niet.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEén van de donateurs die het raadt wordt uitgenodigd om Devkumari na haar bevalling tijdens een ontwikkelingsreis op te zoeken in India en een aantal projecten van Plan te bezoeken. Mensen mogen hun lot eventueel ook weggeven aan iemand die zijn of haar motivatie op de Facebook-pagina van Plan heeft geplaatst. Van het bezoek zal uiteindelijk ook verslag worden gedaan om het publiek getuige te laten zijn van de situatie in India en wat Plan eraan doet om deze te verbeteren.
Credits:
Opdrachtgever: Plan Nederland: Robert de Groot, Chief marketing officer, Martijn Uijlenhoed, Manager fundraising
Bureau: Grey Amsterdam:
Strategie: Paul Sijtsma
Creatie: Ecco Vos, Richard Hol, Sindy de Vries, Marika Zijp
Online: Peter Hoekstra, Thomas Magermans, Minke Ouwehand
Account: Nikki Nederveen Pieterse, Patrick Joore, Gwenda van Hoegee
Productie TVC: Xandra Vellinga, Dennis Keyner (Rebranded)
Productie online: Hans Maltha, Jop Bröcker (Yes2web)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid