Overslaan en naar de inhoud gaan

Dubbel P

Qua logo’s is het moeilijk om uniek te zijn. Wat moet je doen als het logo van jouw bedrijf lijkt op een logo van een totaal ander…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Neem nou het logo van . Dat lijkt op dat . (En als je omdraait en spiegelt ook nog op dat van .)

related partner content for mobile comes here

Bandengigant (of zoals ze zelf zeggen: autoserviceketen) Profile Tyrecenter is de laatste tijd enorm aan het adverteren en zien mensen dus dikwijls die P in het rood voorbij komen. Die P die veel weg heeft van het Pinterest logo.

Profile Tyrecenter is wel actief op Facebook en Twitter, maar zet Pinterest (nog) niet in. Nou zullen mensen zich afvragen; wat moet een bandenaanbieder daar nou? Het klinkt inderdaad niet direct echt spannend. Toch kan het bedrijf er wel degelijk iets mee. Zie bijvoorbeeld de campagne van op Pinterest.

Maar er valt ook te denken aan de gebruikerservaring van nieuwe banden of een auto die net een onderhoudsbeurt heeft gehad. Het gaat niet om die banden of dat onderhoud; het gaat om de auto zelf. Dat vervoersmiddel brengt mensen immers ergens heen, en dat in tal van thema’s (ofwel: Pinterest boards) zoals file, vakantie, boodschappen, strand, sport en ga zo nog maar even door. En daar valt vast wel een leuke campagne omheen te bedenken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in