Connected and social TV
.
Dit gezegd hebbende moeten we eerst een definitie bepalen van Social TV. Ik zie twee belangrijke stromingen ontstaan.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta1. Het direct interacteren met een programma door erover te twitteren of posten op bijvoorbeeld Facebook. Al dan niet op de officiële hashtag die zelfs ook binnen het betreffende programma een rol kan spelen.
Op het moment van schrijven bijvoorbeeld wordt er veel getwitterd over DWDD, P&W, The Voice Kids en Man bijt hond. Sommige programma's doen daar ook actief iets mee. Zo kun je bij Voetbal International via Twitter vragen stellen die behandeld worden tijdens de live uitzending. En wie kent niet het voorbeeld van de Red Room bij TVOH.
2. Inchecken of je mening geven over een programma en daardoor feitelijk een gids zijn voor jouw vrienden of volgers. Een moderne vorm van een televisie gids. Niet meer de redactie die een selectie maakt, maar je vrienden.
Dit laatste is een onmisbaar onderdeel voor het televisie kijken van de toekomst. Nu al zijn er digitaal zo'n 120 zenders beschikbaar via de kabelaars en daar moet je dan nog alle online zenders bij optellen. Door de versnippering van het aanbod is het vrijwel onmogelijk om nog goed op de hoogte te zijn van het meeste interessante en relevante aanbod.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid