Overslaan en naar de inhoud gaan

Connected and social TV

Eén van de belangrijkste topics waarover ik zal bloggen is connected tv en social tv. Hierbij de aftrap. Om bij de laatste te beginnen is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

.

related partner content for mobile comes here

Dit gezegd hebbende moeten we eerst een definitie bepalen van Social TV. Ik zie twee belangrijke stromingen ontstaan.

1. Het direct interacteren met een programma door erover te twitteren of posten op bijvoorbeeld Facebook. Al dan niet op de officiële hashtag die zelfs ook binnen het betreffende programma een rol kan spelen.

Op het moment van schrijven bijvoorbeeld wordt er veel getwitterd over DWDD, P&W, The Voice Kids en Man bijt hond. Sommige programma's doen daar ook actief iets mee. Zo kun je bij Voetbal International via Twitter vragen stellen die behandeld worden tijdens de live uitzending. En wie kent niet het voorbeeld van de Red Room bij TVOH.

2. Inchecken of je mening geven over een programma en daardoor feitelijk een gids zijn voor jouw vrienden of volgers. Een moderne vorm van een televisie gids. Niet meer de redactie die een selectie maakt, maar je vrienden.

Dit laatste is een onmisbaar onderdeel voor het televisie kijken van de toekomst. Nu al zijn er digitaal zo'n 120 zenders beschikbaar via de kabelaars en daar moet je dan nog alle online zenders bij optellen. Door de versnippering van het aanbod is het vrijwel onmogelijk om nog goed op de hoogte te zijn van het meeste interessante en relevante aanbod.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in