Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfagroep gaat verder als Axender

Verspreider van reclamedrukwerk en huis-aan-huisbladen Alfagroep gaat per 2 april verder onder de nieuwe naam Axender.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Axender is na marktleider NetwerkVSP de grootste huis-aan-huis verspreider van drukwerk in Nederland. Nieuwe aandeelhouders en nieuw management hebben de strategische keuze gemaakt het bedrijf regionaal te oriënteren. Door de overname van verschillende regionale verspreiders dekt Axender inmiddels het hele land af .

related partner content for mobile comes here

Na de overname van de voormalige Alfa groep in augustus vorig jaar door investeringsmaatschappij H2 Equity Partners,samen met enkele regionale verspreiders, is het verspreidingsbedrijf opnieuw opgezet.

Job Muller, de nieuwe algemeen directeur van Axender, is oud directeur van De Persgroep Distributie. Hij ziet veel uitbreidingsmogelijkheden voor het tot Axender omgedoopte verspreidingsbedrijf. Groei moet onder meer komen uit het aanbieden van aanverwante diensten.Zo wil Axender behalve de verspreiding ook de opmaak en het drukken van folders regelen voor de lokale ondernemer.

Axender heeft enkele miljoen geïnvesteerd in een nieuwe bundelmachine, die als eerste in Nederland een milieuvriendelijke bundeling van folders in een speciale papieren vouwmap mogelijk maakt. De bereikbaarheid is opgeschroefd naar 24 uur 7 dagen per week. 'Daarbij bieden we vaste account managers, zonder tussenkomst van een telefooncentrale. Met deze lokale en regionale servicegerichtheid, in combinatie met de landelijke dekking van ons netwerk, willen we de concurrentie aangaan. Wij zijn de uitdager, aan ons om met innovatie en service ons aandeel uit te breiden,' stelt Muller.

Ook digitale communicatie ziet Axender als groeikans. 'Wij gaan lokale ondernemers helpen om gebruik te maken van de mogelijkheden die sociale media in combinatie met mobile devices bieden voor een on-the-spot verspreiding van hun boodschap. Maar ook voor uitgevers van huis-aan-huis nieuwsbladen is dit een interessante ontwikkeling, waar wij ze mee kunnen helpen”, stelt Muller.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in