Overslaan en naar de inhoud gaan

Elektrische auto’s: onzin?

Steeds vaker bereiken ons opgetogen berichten over auto’ s die volledig op elektriciteit rijden. De overheid stimuleert elektrisch rijden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds vaker bereiken ons opgetogen berichten over auto’ s die volledig op elektriciteit rijden. De overheid stimuleert elektrisch rijden dan ook zo veel mogelijk. Geen bijtelling en geen BTW bijvoorbeeld. De gemeente Amsterdam begroet iedere nieuwe bezitter van een e-auto zelfs enthousiast met tal van speciale voordelen. Het ontbreekt eigenlijk alleen nog aan afstandsbestuurbare stoplichten, zodat iedere berijder van een elektrische auto voortaan een stoplicht direct op groen kan zetten. Ik verbaas me nogal over dit 'Blij dat ik e-Rij' standpunt.

related partner content for mobile comes here

Valt elektriciteit soms gratis uit de lucht? Zijn onze elektriciteitscentrales opeens CO2 neutraal? Is er soms niets meer mis met de levensduur en milieuvriendelijkheid van batterijen? Waar is autorijden in de stad voor nodig? Waarom krijgt elektrisch autorijden veel meer steun dat elektrisch fietsen? Ik snap het niet.

Maar er is een nog een vervelend probleem aan elektrische auto’ s: de vreselijke vormgeving geeft de berijder van elektrische auto’ s een braaf groen links imago. Daar zitten de meeste autorijders niet bepaald op te wachten. En de meeste groenlinks types fietsen liever. Voeg daarbij nog eens de veel te lage actieradius en de bedroevend lage verkoop van e-auto’ s is verklaard.

Maar nu is er spectaculair nieuws: de Tesla S! De wat? Ik herhaal dan ook maar: de Tesla S. Kijk maar even op . Ik was aanwezig bij de lancering van deze auto, afgelopen donderdag in de Amsterdamse RAI. Deze schitterend vormgegeven auto zal zelfs bezitters van de BMW 5, Audi 6 en andere opschepperige types doen watertanden. Tesla claimt bovendien een actieradius van 480 kilometer.

Volgens Kenan Aksular, program Manager Sustainability & Mobility van Athlon Car Lease, die de auto naar Europa haalt, is dat nog waar ook. Het klinkt veelbelovend. De Tesla S gaat dit jaar in California op kleine schaal in productie. In Europa is de Tesla voorlopig nog niet te koop. Athlon Car Lease heeft het initiatief genomen om de eerste 150 fraaie Tesla’ s naar Europa te halen.
Athlon wil de Tesla S bovendien met een doordacht nieuw ‘car sharing’ concept in Nederland op de leasemarkt zetten. Het siert Rabodochter Athlon op deze wijze een bijdrage te leveren aan verantwoord autogebruik. En het mooiste is: de berijder mag zijn milieuverantwoord gedrag lekker showen in de zeer begerenswaardige Tesla S.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in