'Opleuken' reclameblok mag niet
SBS kwam in september met de nieuwe formule op Vier. Tijdens reclameblokken van verschillende programma’s, zoals ‘De Kruitfabriek’ en ‘De Slimste Mens ter Wereld’ werden naast reclamespots ook redactionele programmafragmenten uitgezonden zoals ‘De snelste quiz ter wereld’ en ‘De kortste show.' Mogelijke onduidelijkheid over waar de redactionele inhoud ophoudt en de reclame begint, is de reden voor VRM om een stokje voor deze formule te steken.
Zowel het Belgische Mediadecreet als Europese regelgeving bepalen dat televisiereclame duidelijk herkenbaar moet zijn en duidelijk onderscheiden van redactionele inhoud. Hiermee beoogt de regelgever te vermijden dat er verwarring ontstaat bij de kijker over de aard van de boodschap waarnaar hij kijkt. Met andere woorden: het moet duidelijk zijn of het reclame of redactionele inhoud is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieubron: PUB
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid