Overslaan en naar de inhoud gaan

'Opleuken' reclameblok mag niet

(BE) De Vlaamse Mediaregulator (VRM) heeft SBS Belgium een waarschuwing gegeven voor het aanbieden van tv-content tijdens de reclameblokken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SBS kwam in september met de nieuwe formule op Vier. Tijdens reclameblokken van verschillende programma’s, zoals ‘De Kruitfabriek’ en ‘De Slimste Mens ter Wereld’ werden naast reclamespots ook redactionele programmafragmenten uitgezonden zoals ‘De snelste quiz ter wereld’ en ‘De kortste show.' Mogelijke onduidelijkheid over waar de redactionele inhoud ophoudt en de reclame begint, is de reden voor VRM om een stokje voor deze formule te steken.

related partner content for mobile comes here

Zowel het Belgische Mediadecreet als Europese regelgeving bepalen dat televisiereclame duidelijk herkenbaar moet zijn en duidelijk onderscheiden van redactionele inhoud. Hiermee beoogt de regelgever te vermijden dat er verwarring ontstaat bij de kijker over de aard van de boodschap waarnaar hij kijkt. Met andere woorden: het moet duidelijk zijn of het reclame of redactionele inhoud is.

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in